details
Original Title |
Schulentwicklung im Gender Mainstream. Die neuen Organisationsstrategien zur Gleichstellung in der Schule |
---|---|
Parallel title | School development and gender mainstream. Organization strategies for equalization at school |
Author |
Kansteiner-Schänzlin, Katja ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 99 (2007) 1, S. 92-106 ![]() |
Document | full text (2.790 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Chancengleichheit; Kommunikation; Junge; Frau; Geschlechterrolle; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Gleichstellung; Koedukation; Schule; Schulentwicklung; Schulleiter; Lehrer; Lehrerin; Lehrerkollegium; Arbeitsteilung; Personalentwicklung; Kooperation; Organisationsstruktur; Führungskraft; Mann; Mädchen; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Gender Studies and Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2007 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Überlegungen zur Gleichstellung von Frauen und Männern in der Schule sind bisher über programmatische Forderungen kaum hinaus gekommen. Eine konsequente Klärung der Zielsetzungen und der Bedingungen kann aufzeigen, welche strukturellen Änderungen und welche organisatorischen Änderungen hilfreich sein können bzw. erforderlich sind. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Up to now considerations about the equalization of women and men in schools have barely exceeded programmatic demands. A vigorous clearing up of the objectives and the conditions of equalization can indicate which structural and organizational changes can be helpful or are necessary. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2007 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 20.09.2023 |
Citation | Kansteiner-Schänzlin, Katja: Schulentwicklung im Gender Mainstream. Die neuen Organisationsstrategien zur Gleichstellung in der Schule - In: Die Deutsche Schule 99 (2007) 1, S. 92-106 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-272892 - DOI: 10.25656/01:27289 |