search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Schulentwicklung im Gender Mainstream. Die neuen Organisationsstrategien zur Gleichstellung in der Schule
Parallel titleSchool development and gender mainstream. Organization strategies for equalization at school
Author
SourceDie Deutsche Schule 99 (2007) 1, S. 92-106 ZDB
Document  (2.790 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Überlegungen zur Gleichstellung von Frauen und Männern in der Schule sind bisher über programmatische Forderungen kaum hinaus gekommen. Eine konsequente Klärung der Zielsetzungen und der Bedingungen kann aufzeigen, welche strukturellen Änderungen und welche organisatorischen Änderungen hilfreich sein können bzw. erforderlich sind. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Up to now considerations about the equalization of women and men in schools have barely exceeded programmatic demands. A vigorous clearing up of the objectives and the conditions of equalization can indicate which structural and organizational changes can be helpful or are necessary. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication20.09.2023
CitationKansteiner-Schänzlin, Katja: Schulentwicklung im Gender Mainstream. Die neuen Organisationsstrategien zur Gleichstellung in der Schule - In: Die Deutsche Schule 99 (2007) 1, S. 92-106 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-272892 - DOI: 10.25656/01:27289
export files

share content at social platforms