details
Original Title |
Profit im Klassenzimmer? Zum heimlichen Lehrplan wirtschaftlichen Handelns von Kindern in der Schule |
---|---|
Parallel title | Profit in the classroom? To the hidden curriculum of economic activities of children at school |
Author |
Liebel, Manfred ![]() ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 98 (2006) 1, S. 11-27 ![]() |
Document | full text (14.121 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildung; Schule; Produktionsschule; Schüler; Finanzierung; Kinderarbeit; Marketing; Produktive Arbeit; Sponsoring; Werbung; Wirtschaft; Wirtschaftserziehung; Berufsvorbereitung; Betriebspraktikum; Ökonomie; Kooperation; Betrieb; Deutschland; Kanada; USA |
sub-discipline | Intercultural and International Comparative Educational Research Vocational Education and Training |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2006 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Aktuelle Entwicklungen der Kooperationen zwischen Schulen und Betrieben, des Schulsponsorings und die Gründung von Schülerfirmen lassen Arbeit und wirtschaftliches Handeln in Deutschland zum Bestandteil des Schullebens werden. Welche Ziele sind damit verknüpft und welche Interessen kommen dabei - insgeheim? - zum Zuge? (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | A consequence of cooperations between schools and companies, schoolsponsoring and the foundation of pupil's companies is that work and economic action become part of school life in German schools. Which purposes are associated with this development and which interests become - secretly? - reality? (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2006 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 11.10.2023 |
Citation | Liebel, Manfred: Profit im Klassenzimmer? Zum heimlichen Lehrplan wirtschaftlichen Handelns von Kindern in der Schule - In: Die Deutsche Schule 98 (2006) 1, S. 11-27 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273155 - DOI: 10.25656/01:27315 |