search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Profit im Klassenzimmer? Zum heimlichen Lehrplan wirtschaftlichen Handelns von Kindern in der Schule
Parallel titleProfit in the classroom? To the hidden curriculum of economic activities of children at school
Author
SourceDie Deutsche Schule 98 (2006) 1, S. 11-27 ZDB
Document  (14.121 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Aktuelle Entwicklungen der Kooperationen zwischen Schulen und Betrieben, des Schulsponsorings und die Gründung von Schülerfirmen lassen Arbeit und wirtschaftliches Handeln in Deutschland zum Bestandteil des Schullebens werden. Welche Ziele sind damit verknüpft und welche Interessen kommen dabei - insgeheim? - zum Zuge? (DIPF/Orig.)
Abstract (English):A consequence of cooperations between schools and companies, schoolsponsoring and the foundation of pupil's companies is that work and economic action become part of school life in German schools. Which purposes are associated with this development and which interests become - secretly? - reality? (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication11.10.2023
CitationLiebel, Manfred: Profit im Klassenzimmer? Zum heimlichen Lehrplan wirtschaftlichen Handelns von Kindern in der Schule - In: Die Deutsche Schule 98 (2006) 1, S. 11-27 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273155 - DOI: 10.25656/01:27315
export files

share content at social platforms