search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Chancen sind versprochen - Benachteiligung ist Realität. Das deutsche Schulsystem behindert systematisch Bildungschancen
Parallel titleChances are promises - discrimination is reality. The German school system systematically obstructs educational chances.
Author
SourceDie Deutsche Schule 98 (2006) 1, S. 41-46 ZDB
Document  (4.217 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):PISA-2003 hat erneut bestätigt, dass in keinem anderen PISA-Land die Koppelung von Bildungsbeteiligung und sozialer Herkunft so eng ist wie in Deutschland. Erforderlich sind Investitionen und Unterstützungen für eine bessere pädagogische Kultur der Schulen anstelle von Umorientierung auf Standardisierungen und Tests. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):PISA-2003 has corroborated again, that in no other PISA-country the connection between educational chances and social background is as tight as in Germany. Investments and support for an improved educational culture is necessary instead of the orientation on standardization and tests. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication11.10.2023
CitationHerrmann, Ulrich: Chancen sind versprochen - Benachteiligung ist Realität. Das deutsche Schulsystem behindert systematisch Bildungschancen - In: Die Deutsche Schule 98 (2006) 1, S. 41-46 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273178 - DOI: 10.25656/01:27317
export files

share content at social platforms