details
Original Title |
Chancen sind versprochen - Benachteiligung ist Realität. Das deutsche Schulsystem behindert systematisch Bildungschancen |
---|---|
Parallel title | Chances are promises - discrimination is reality. The German school system systematically obstructs educational chances. |
Author |
Herrmann, Ulrich ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 98 (2006) 1, S. 41-46 ![]() |
Document | full text (4.217 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildungsbeteiligung; Chancengleichheit; Soziale Herkunft; Bildungsstandards; Bildungspolitik; Schulsystem; Schuldauer; Durchlässigkeit; Hauptschule; Gymnasium; Schulabschluss; Schulerfolg; Berufsorientierung; Jugendberufshilfe; Kritik; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2006 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | PISA-2003 hat erneut bestätigt, dass in keinem anderen PISA-Land die Koppelung von Bildungsbeteiligung und sozialer Herkunft so eng ist wie in Deutschland. Erforderlich sind Investitionen und Unterstützungen für eine bessere pädagogische Kultur der Schulen anstelle von Umorientierung auf Standardisierungen und Tests. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | PISA-2003 has corroborated again, that in no other PISA-country the connection between educational chances and social background is as tight as in Germany. Investments and support for an improved educational culture is necessary instead of the orientation on standardization and tests. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2006 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 11.10.2023 |
Citation | Herrmann, Ulrich: Chancen sind versprochen - Benachteiligung ist Realität. Das deutsche Schulsystem behindert systematisch Bildungschancen - In: Die Deutsche Schule 98 (2006) 1, S. 41-46 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273178 - DOI: 10.25656/01:27317 |