details
Original Title |
VERA: Qualitätsentwicklung und Lehrerprofession durch Vergleichsarbeiten. Kommentar zur Diskussion um VERA |
---|---|
Parallel title | School development and teacher professionalization by using statewide achievement tests. Comment to the discussion about VERA |
Authors |
Isaac, Kevin;
Halt, Ann Christin;
Hosenfeld, Ingmar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 98 (2006) 1, S. 107-111 ![]() |
Document | full text (6.688 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Selbstevaluation; Vergleichsuntersuchung; Schulentwicklung; Grundschule; Lehrer; Schülerleistung; Professionalisierung; Leistungsmessung; Qualitätssicherung; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2006 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Vergleichsarbeiten bieten vielfältige Möglichkeiten für eine zielgerichtete Unterrichtsentwicklung und die Förderung der Schülerinnen und Schüler. Das Projekt VERA kann dazu beitragen, wenn die erhobenen Daten im Sinne der Projektziele genutzt und aktuelle Missverständnisse aufgeklärt werden. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Statewide achievement tests provide various options and opportunities for the development of school quality. Utilizing the project VERA as an illustrative example, project objectives and current misconceptions are discussed. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2006 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 11.10.2023 |
Citation | Isaac, Kevin; Halt, Ann Christin; Hosenfeld, Ingmar; Helmke, Andreas; Groß Ophoff, Jana: VERA: Qualitätsentwicklung und Lehrerprofession durch Vergleichsarbeiten. Kommentar zur Diskussion um VERA - In: Die Deutsche Schule 98 (2006) 1, S. 107-111 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273246 - DOI: 10.25656/01:27324 |