search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
VERA: Qualitätsentwicklung und Lehrerprofession durch Vergleichsarbeiten. Kommentar zur Diskussion um VERA
Parallel titleSchool development and teacher professionalization by using statewide achievement tests. Comment to the discussion about VERA
Authors
SourceDie Deutsche Schule 98 (2006) 1, S. 107-111 ZDB
Document  (6.688 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Vergleichsarbeiten bieten vielfältige Möglichkeiten für eine zielgerichtete Unterrichtsentwicklung und die Förderung der Schülerinnen und Schüler. Das Projekt VERA kann dazu beitragen, wenn die erhobenen Daten im Sinne der Projektziele genutzt und aktuelle Missverständnisse aufgeklärt werden. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Statewide achievement tests provide various options and opportunities for the development of school quality. Utilizing the project VERA as an illustrative example, project objectives and current misconceptions are discussed. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication11.10.2023
CitationIsaac, Kevin; Halt, Ann Christin; Hosenfeld, Ingmar; Helmke, Andreas; Groß Ophoff, Jana: VERA: Qualitätsentwicklung und Lehrerprofession durch Vergleichsarbeiten. Kommentar zur Diskussion um VERA - In: Die Deutsche Schule 98 (2006) 1, S. 107-111 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273246 - DOI: 10.25656/01:27324
export files

share content at social platforms