search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Schulische Sozialisation im Rückblick. Eine qualitative Studie mit Lehramtsstudierenden
Parallel titleReview of socialization at school. A qualitative study with teacher students
Author
SourceDie Deutsche Schule 98 (2006) 2, S. 190-200 ZDB
Document  (22.089 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Lehramtsstudierende haben ihre eigene Schulzeit häufig in guter oder in negativer Erinnerung. Positive Effekte sehen sie in der persönlichen Entwicklung, im Zuwachs sozialer Kompetenzen und in den Freundschaften zu Mitschülern, negativ werden vor allem Leistungsdruck und das Verhalten der Lehrerinnen und Lehrer bewertet. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Teacher students recollect their own school experience often as good or bad. They value as positive influences on their personal development, an increase of social competence and the friendship to fellow-pupils, as negative they remember above all achievement pressure and the behavior of male and female teachers. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication12.10.2023
CitationUlich, Klaus: Schulische Sozialisation im Rückblick. Eine qualitative Studie mit Lehramtsstudierenden - In: Die Deutsche Schule 98 (2006) 2, S. 190-200 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273317 - DOI: 10.25656/01:27331
export files

share content at social platforms