details
Original Title |
Schulische Sozialisation im Rückblick. Eine qualitative Studie mit Lehramtsstudierenden |
---|---|
Parallel title | Review of socialization at school. A qualitative study with teacher students |
Author |
Ulich, Klaus ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 98 (2006) 2, S. 190-200 ![]() |
Document | full text (22.089 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Erfahrung; Erinnerung; Leistungsdruck; Verhalten; Soziale Beziehung; Sozialisation; Schule; Gymnasium; Lehrer; Schüler; Feedback; Lernerfahrung; Soziale Kompetenz; Wirkung; Student; Umfrage; Deutschland |
sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2006 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Lehramtsstudierende haben ihre eigene Schulzeit häufig in guter oder in negativer Erinnerung. Positive Effekte sehen sie in der persönlichen Entwicklung, im Zuwachs sozialer Kompetenzen und in den Freundschaften zu Mitschülern, negativ werden vor allem Leistungsdruck und das Verhalten der Lehrerinnen und Lehrer bewertet. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Teacher students recollect their own school experience often as good or bad. They value as positive influences on their personal development, an increase of social competence and the friendship to fellow-pupils, as negative they remember above all achievement pressure and the behavior of male and female teachers. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2006 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 12.10.2023 |
Citation | Ulich, Klaus: Schulische Sozialisation im Rückblick. Eine qualitative Studie mit Lehramtsstudierenden - In: Die Deutsche Schule 98 (2006) 2, S. 190-200 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273317 - DOI: 10.25656/01:27331 |