search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Was verändert sich durch Schulprofilierung? Qualifikation und Selektion an Schulen mit dem Schwerpunkt "Informations- und Kommunikationstechnologien"
Parallel titleWhat changes by school profiling? Qualification and selection at schools with the main focus on "information- and communication technologies"
Authors
SourceDie Deutsche Schule 98 (2006) 3, S. 285-300 ZDB
Document  (17.967 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):In erweiterten Gestaltungsspielräumen können Schulen schulspezifische Profile entwickeln. Wie wirkt sich dies auf die Arbeitsweise in den Schulen aus und welche Folgen hat diese Profilierung für die gesellschaftlichen Funktionen der Schule? Am Beispiel der "neuen Informations- und Kommunikationstechnologien" wird dies an drei unterschiedlichen Schulen untersucht. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Enlarged liberty of action allows schools to develop school-specific profiles. How does this affect the work habits in the schools and which consequences are to be expected for the social functions of the school? These questions are examined in three different schools focussing on "new information and communication technologies". (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication13.10.2023
CitationAltrichter, Herbert; Prexl-Krausz, Ulrike; Soukup-Altrichter, Katharina: Was verändert sich durch Schulprofilierung? Qualifikation und Selektion an Schulen mit dem Schwerpunkt "Informations- und Kommunikationstechnologien" - In: Die Deutsche Schule 98 (2006) 3, S. 285-300 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273379 - DOI: 10.25656/01:27337
export files

share content at social platforms