search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Kopfnoten in der Schule. Relevante Informationen oder zusätzliche soziale Selektion?
Parallel titleHead notes at school. Relevant information or additional social selection?
Author
SourceDie Deutsche Schule 98 (2006) 3, S. 351-362 ZDB
Document  (5.139 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):In mehreren Bundesländern wird in den Zeugnissen wieder das Arbeits- und Sozialverhalten der Schülerinnen und Schüler in Form von so genannten Kopfnoten beurteilt. Befunde aus der Forschung zur Leistungsbewertung lassen Zweifel am Sinn dieser Maßnahme aufkommen. Zu klären ist, welche Ziele verfolgt werden sollen und ob bzw. wie diese Herausforderung professionell bearbeitet werden kann. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In several federal states the work habits and the social behavior of the pupils are graded again in the reports as so-called "Kopfnoten". Research on the problem of grading gives rise to doubt the sense of this measure. It is to be clarified which purposes should and can be pursued and if or how this challenge can be met professionally. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication16.10.2023
CitationBrahm, Grit im: Kopfnoten in der Schule. Relevante Informationen oder zusätzliche soziale Selektion? - In: Die Deutsche Schule 98 (2006) 3, S. 351-362 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273429 - DOI: 10.25656/01:27342
export files

share content at social platforms