details
Original Title |
Kopfnoten in der Schule. Relevante Informationen oder zusätzliche soziale Selektion? |
---|---|
Parallel title | Head notes at school. Relevant information or additional social selection? |
Author |
Brahm, Grit im ![]() ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 98 (2006) 3, S. 351-362 ![]() |
Document | full text (5.139 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Kompetenz; Verhalten; Pädagogische Diagnostik; Förderung; Lehrer; Schüler; Kopfnote; Schulnote; Schülerbeurteilung; Zeugnis; Soziales Verhalten; Auslese; Benachteiligung; Bewertung; Funktion <Struktur>; Gestaltung; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2006 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | In mehreren Bundesländern wird in den Zeugnissen wieder das Arbeits- und Sozialverhalten der Schülerinnen und Schüler in Form von so genannten Kopfnoten beurteilt. Befunde aus der Forschung zur Leistungsbewertung lassen Zweifel am Sinn dieser Maßnahme aufkommen. Zu klären ist, welche Ziele verfolgt werden sollen und ob bzw. wie diese Herausforderung professionell bearbeitet werden kann. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | In several federal states the work habits and the social behavior of the pupils are graded again in the reports as so-called "Kopfnoten". Research on the problem of grading gives rise to doubt the sense of this measure. It is to be clarified which purposes should and can be pursued and if or how this challenge can be met professionally. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2006 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 16.10.2023 |
Citation | Brahm, Grit im: Kopfnoten in der Schule. Relevante Informationen oder zusätzliche soziale Selektion? - In: Die Deutsche Schule 98 (2006) 3, S. 351-362 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273429 - DOI: 10.25656/01:27342 |