search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Kinder können Moral lernen! Förderung der moralischen Urteilsfähigkeit durch Dilemma-Diskussion in der Grundschule
Parallel titleChildren can learn morality! Encouragement of the competency for moral judgement with the help of dilemma-discussions in primary school
Author
SourceDie Deutsche Schule 98 (2006) 4, S. 456-469 ZDB
Document  (5.865 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Moralerziehung ist eine wichtige Aufgabe der Schule. Und schon in der Grundschule kann die moralische Urteilsfähigkeit gefördert werden, wenn den Kindern geeignete Dilemmata angeboten werden. Eine experimentelle Erprobung in der 3. Jahrgangsstufe gibt didaktisch-methodische Hinweise. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Moral education is an important task of school education. Already in primary school the competency for moral judgment can be encouraged with the help of dilemma-discussions. An empirical study in a third grade gives theoretical and didactical-methodical suggestions. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication18.10.2023
CitationZierer, Klaus: Kinder können Moral lernen! Förderung der moralischen Urteilsfähigkeit durch Dilemma-Diskussion in der Grundschule - In: Die Deutsche Schule 98 (2006) 4, S. 456-469 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273500 - DOI: 10.25656/01:27350
export files

share content at social platforms