details
Original Title |
Kinder können Moral lernen! Förderung der moralischen Urteilsfähigkeit durch Dilemma-Diskussion in der Grundschule |
---|---|
Parallel title | Children can learn morality! Encouragement of the competency for moral judgement with the help of dilemma-discussions in primary school |
Author |
Zierer, Klaus ![]() ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 98 (2006) 4, S. 456-469 ![]() |
Document | full text (5.865 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Konflikt; Urteilsbildung; Kind; Schuljahr 03; Grundschule; Ethische Erziehung; Moral; Wertorientierung; Diskussion; Empirische Untersuchung; Bayern; Deutschland |
sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2006 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Moralerziehung ist eine wichtige Aufgabe der Schule. Und schon in der Grundschule kann die moralische Urteilsfähigkeit gefördert werden, wenn den Kindern geeignete Dilemmata angeboten werden. Eine experimentelle Erprobung in der 3. Jahrgangsstufe gibt didaktisch-methodische Hinweise. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Moral education is an important task of school education. Already in primary school the competency for moral judgment can be encouraged with the help of dilemma-discussions. An empirical study in a third grade gives theoretical and didactical-methodical suggestions. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2006 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 18.10.2023 |
Citation | Zierer, Klaus: Kinder können Moral lernen! Förderung der moralischen Urteilsfähigkeit durch Dilemma-Diskussion in der Grundschule - In: Die Deutsche Schule 98 (2006) 4, S. 456-469 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273500 - DOI: 10.25656/01:27350 |