search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Zwischen Entlastung und Professionalisierung. Supervision mit ReferendarInnen für das Lehramt
Parallel titleIn between release from burden and learning to teach professionally. Supervision with interns for the teaching profession
Author
SourceDie Deutsche Schule 97 (2005) 1, S. 49-64 ZDB
Document  (3.395 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Im Referendariat führt eine spezifische Interaktionsdynamik zwischen ReferendarInnen und ihren AusbilderInnen zu Handlungs- und Erlebnismustern, die in persönlicher, aber auch in professioneller Hinsicht problematisch sind. Supervision wird die institutionellen Bedingungen nicht aufheben, aber doch die Entwicklung der beruflichen Kompetenzen fördern können. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):A particular dynamic of interaction between interns and their instructors leads to patterns of action which are problematic for personal and professional development. Supervision will not be able to dissolve the institutional conditions, but it could foster professional competencies. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication19.10.2023
CitationKatzenbach, Dieter: Zwischen Entlastung und Professionalisierung. Supervision mit ReferendarInnen für das Lehramt - In: Die Deutsche Schule 97 (2005) 1, S. 49-64 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273616 - DOI: 10.25656/01:27361
export files

share content at social platforms