details
Original Title |
Der aufhaltsame Abstieg des "schwachen" Schülers in Deutschland. Bildungsbenachteiligung im Schnittpunkt von Schule und Jugendhilfe |
---|---|
Parallel title | The downward career of the "poor" student in Germany can be interrupted. Educational discrimination in between school and social work |
Author | Stähling, Reinhard |
Source | Die Deutsche Schule 97 (2005) 1, S. 65-75 |
Document | full text (2.331 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Soziale Situation; Familie; Förderungsmaßnahme; Schule; Leistungsschwäche; Jugendhilfe; Soziale Arbeit; Integration; Benachteiligtes Kind; Straßenkind; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Social Work and Social Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2005 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Am Beispiel eines typischen "schwachen" Schülers wird deutlich, welchen Hindernissen Kinder aus benachteiligten Lebenslagen heute auf dem Weg zu "allgemeiner Bildung" begegnen. Die einzigartige Spaltung zwischen Schule und Jugendhilfe erweist sich als eine Ursache für die in Deutschland besonders ausgeprägte Bildungsbenachteiligung dieser Schülerinnen und Schüler. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The example of a typical "poor" student shows that children with a disadvantaged social background are affected by numereous obstacles on their way to "general education". One reason for this educational discrimination, which is expecially widespread in Germany, is the unique cleavage between school and social work. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2005 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 19.10.2023 |
Citation | Stähling, Reinhard: Der aufhaltsame Abstieg des "schwachen" Schülers in Deutschland. Bildungsbenachteiligung im Schnittpunkt von Schule und Jugendhilfe - In: Die Deutsche Schule 97 (2005) 1, S. 65-75 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273620 - DOI: 10.25656/01:27362 |