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Original Title
Der aufhaltsame Abstieg des "schwachen" Schülers in Deutschland. Bildungsbenachteiligung im Schnittpunkt von Schule und Jugendhilfe
Parallel titleThe downward career of the "poor" student in Germany can be interrupted. Educational discrimination in between school and social work
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SourceDie Deutsche Schule 97 (2005) 1, S. 65-75 ZDB
Document  (2.331 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Am Beispiel eines typischen "schwachen" Schülers wird deutlich, welchen Hindernissen Kinder aus benachteiligten Lebenslagen heute auf dem Weg zu "allgemeiner Bildung" begegnen. Die einzigartige Spaltung zwischen Schule und Jugendhilfe erweist sich als eine Ursache für die in Deutschland besonders ausgeprägte Bildungsbenachteiligung dieser Schülerinnen und Schüler. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The example of a typical "poor" student shows that children with a disadvantaged social background are affected by numereous obstacles on their way to "general education". One reason for this educational discrimination, which is expecially widespread in Germany, is the unique cleavage between school and social work. (DIPF/Orig.)
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Date of publication19.10.2023
CitationStähling, Reinhard: Der aufhaltsame Abstieg des "schwachen" Schülers in Deutschland. Bildungsbenachteiligung im Schnittpunkt von Schule und Jugendhilfe - In: Die Deutsche Schule 97 (2005) 1, S. 65-75 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273620 - DOI: 10.25656/01:27362
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