details
Original Title |
Wann gelingen Parallelarbeiten und was bewirken sie? Eine qualitative Studie |
---|---|
Parallel title | Conditions of success and effects of parallel assessment. A qualitative study |
Authors |
Haenisch, Hans ![]() ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 97 (2005) 3, S. 302-314 ![]() |
Document | full text (5.934 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Einstellung <Psy>; Schule; Schulleitung; Lehrer; Lehrerkollegium; Klassenarbeit; Leistungsbeurteilung; Schülerleistung; Unterrichtsgestaltung; Unterrichtsplanung; Kooperation; Empirische Untersuchung; Interview; Vergleich; Deutschland; Nordrhein-Westfalen |
sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2005 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Parallelarbeiten sollen den fachlichen Diskurs zwischen Lehrerinnen und Lehrern intensivieren und die Qualität des Unterrichts verbessern. Eine qualitative Studie mit 21 Schulen macht deutlich, wie Parallelarbeiten erfolgreich umgesetzt und welche Effekte mit diesem innovativen Ansatz der Unterrichtsentwicklung erreicht werden können. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | It is expected that parallel assessment promotes the subject oriented dialogue between teachers and helps to improve the quality of classroom instruction. The results of a qualitative study with 21 schools give evidence on how parallel assessment can be brought into action effectively and what effects are actually achievable with this innovative method. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2005 |
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Date of publication | 23.10.2023 |
Citation | Haenisch, Hans; Müller, Sabine: Wann gelingen Parallelarbeiten und was bewirken sie? Eine qualitative Studie - In: Die Deutsche Schule 97 (2005) 3, S. 302-314 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273808 - DOI: 10.25656/01:27380 |