search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Wann gelingen Parallelarbeiten und was bewirken sie? Eine qualitative Studie
Parallel titleConditions of success and effects of parallel assessment. A qualitative study
Authors
SourceDie Deutsche Schule 97 (2005) 3, S. 302-314 ZDB
Document  (5.934 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Parallelarbeiten sollen den fachlichen Diskurs zwischen Lehrerinnen und Lehrern intensivieren und die Qualität des Unterrichts verbessern. Eine qualitative Studie mit 21 Schulen macht deutlich, wie Parallelarbeiten erfolgreich umgesetzt und welche Effekte mit diesem innovativen Ansatz der Unterrichtsentwicklung erreicht werden können. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):It is expected that parallel assessment promotes the subject oriented dialogue between teachers and helps to improve the quality of classroom instruction. The results of a qualitative study with 21 schools give evidence on how parallel assessment can be brought into action effectively and what effects are actually achievable with this innovative method. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication23.10.2023
CitationHaenisch, Hans; Müller, Sabine: Wann gelingen Parallelarbeiten und was bewirken sie? Eine qualitative Studie - In: Die Deutsche Schule 97 (2005) 3, S. 302-314 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273808 - DOI: 10.25656/01:27380
export files

share content at social platforms