search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Situiertes Lernen an Hauptschulen. Ergebnisse der Evaluation eines Schulversuchs
Parallel titleSituated learning at "Hauptschulen" ("main schools"). Evaluation of a school experiment
Authors
SourceDie Deutsche Schule 97 (2005) 3, S. 315-328 ZDB
Document  (14.909 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Im Projekt "Schulen im gesellschaftlichen Verbund" unterstützen schulexterne Experten die Bearbeitung authentischer Lernaufgaben im Unterricht. In der Evaluation zeigten sich positive Effekte auf motivationale, kognitive und soziale Merkmale, wenn den spezifischen Voraussetzungen der Lernenden Rechnung getragen und deren Lern- und Problemlöseaktivitäten systematisch unterstützt wurden. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In the project "Socially integrated schools" external experts support the handling of authentic tasks during school lessons. The evaluation showed positive effects on motivational, cognitive and social characteristics of the pupils provided that not only the specific requirements of the learning individuals were taken to consideration but also their learning and problem-solving activities were systematically supported. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication23.10.2023
CitationThiel, Felicitas; Ulber, Daniela: Situiertes Lernen an Hauptschulen. Ergebnisse der Evaluation eines Schulversuchs - In: Die Deutsche Schule 97 (2005) 3, S. 315-328 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273812 - DOI: 10.25656/01:27381
export files

share content at social platforms