details
Original Title |
Situiertes Lernen an Hauptschulen. Ergebnisse der Evaluation eines Schulversuchs |
---|---|
Parallel title | Situated learning at "Hauptschulen" ("main schools"). Evaluation of a school experiment |
Authors |
Thiel, Felicitas ![]() ![]() ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 97 (2005) 3, S. 315-328 ![]() |
Document | full text (14.909 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Problemlösen; Schule; Hauptschule; Schüler; Kooperatives Lernen; Lernmotivation; Wissenserwerb; Wissenstransfer; Lernmethode; Lerngruppe; Unterricht; Wirtschaft; Berufsorientierung; Berufsvorbereitung; Kooperation; Praxisbezug; Projektunterricht; Schulversuch; Evaluation; Bayern; Deutschland |
sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2005 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Im Projekt "Schulen im gesellschaftlichen Verbund" unterstützen schulexterne Experten die Bearbeitung authentischer Lernaufgaben im Unterricht. In der Evaluation zeigten sich positive Effekte auf motivationale, kognitive und soziale Merkmale, wenn den spezifischen Voraussetzungen der Lernenden Rechnung getragen und deren Lern- und Problemlöseaktivitäten systematisch unterstützt wurden. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | In the project "Socially integrated schools" external experts support the handling of authentic tasks during school lessons. The evaluation showed positive effects on motivational, cognitive and social characteristics of the pupils provided that not only the specific requirements of the learning individuals were taken to consideration but also their learning and problem-solving activities were systematically supported. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2005 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 23.10.2023 |
Citation | Thiel, Felicitas; Ulber, Daniela: Situiertes Lernen an Hauptschulen. Ergebnisse der Evaluation eines Schulversuchs - In: Die Deutsche Schule 97 (2005) 3, S. 315-328 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273812 - DOI: 10.25656/01:27381 |