details
Original Title |
Vom Wissen zum Können. Der Beitrag der Zweiten Phase zur professionellen Kompetenz |
---|---|
Parallel title | From theory to performance. What the stage of the "training-on-the-job" contributes to professional competency |
Author | Vogel, Sigrid |
Source | Die Deutsche Schule 97 (2005) 3, S. 351-363 ![]() |
Document | full text (8.649 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Handlungskompetenz; Lehramtsstudent; Lehramtsstudiengang; Lehrerausbildung; Studienseminar; Professionalisierung; Referendariat; Modularisierung; Praxisbezug; Theorie; Deutschland; Göttingen; Niedersachsen |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2005 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Die Autorin plädiert dafür, die Zweite Phase der Lehrerausbildung "nicht nur zu erhalten, sondern auch im Sinne einer deutlichen Konturierung auszubauen". Als mögliches Organisationsmodell stellt sie das modularisierte Ausbildungssystem des Studienseminars Göttingen für das Lehramt an Gymnasien vor. (DIPF/Orig./Un) |
Abstract (English): | To master real situations in schools the theoretical knowledge acquired at the university has to be transformed into theory-based competency and performance. To accomplish this goal trainees are supported by experienced trainers. In order to extend these resources the "Studienseminar Göttingen für das Lehramt an Gymnasien" has developed modules for young teachers during the stage of their on-the-job-training. This learning system will be further developed and revised. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2005 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 25.10.2023 |
Citation | Vogel, Sigrid: Vom Wissen zum Können. Der Beitrag der Zweiten Phase zur professionellen Kompetenz - In: Die Deutsche Schule 97 (2005) 3, S. 351-363 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273841 - DOI: 10.25656/01:27384 |