search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Vom Wissen zum Können. Der Beitrag der Zweiten Phase zur professionellen Kompetenz
Parallel titleFrom theory to performance. What the stage of the "training-on-the-job" contributes to professional competency
Author
SourceDie Deutsche Schule 97 (2005) 3, S. 351-363 ZDB
Document  (8.649 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Autorin plädiert dafür, die Zweite Phase der Lehrerausbildung "nicht nur zu erhalten, sondern auch im Sinne einer deutlichen Konturierung auszubauen". Als mögliches Organisationsmodell stellt sie das modularisierte Ausbildungssystem des Studienseminars Göttingen für das Lehramt an Gymnasien vor. (DIPF/Orig./Un)
Abstract (English):To master real situations in schools the theoretical knowledge acquired at the university has to be transformed into theory-based competency and performance. To accomplish this goal trainees are supported by experienced trainers. In order to extend these resources the "Studienseminar Göttingen für das Lehramt an Gymnasien" has developed modules for young teachers during the stage of their on-the-job-training. This learning system will be further developed and revised. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication25.10.2023
CitationVogel, Sigrid: Vom Wissen zum Können. Der Beitrag der Zweiten Phase zur professionellen Kompetenz - In: Die Deutsche Schule 97 (2005) 3, S. 351-363 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273841 - DOI: 10.25656/01:27384
export files

share content at social platforms