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Original Title
Lehrerbildung für Gemeinsamen Unterricht. Konzepte und Erfahrungen aus der Kooperation von Schulpädagogik und Sonderpädagogik
Parallel titleTeacher training for integrative education. Cooperation between the educational theory of schools and special education
Authors
SourceDie Deutsche Schule 97 (2005) 4, S. 480-492 ZDB
Document  (7.477 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Für den gemeinsamen Unterricht von Kindern mit und ohne besonderen Förderbedarf fehlt bislang eine systematische LehrerInnenbildung. In enger Zusammenarbeit von Schulpädagogik und Sonderpädagogik wurden Konzepte entwickelt, wie Studierende aller Lehrämter auf eine kooperierende Tätigkeit in der diagnostischen Lernbegleitung und im Unterricht im Team vorbereitet werden können. Die Erfahrungen zeigen, dass hierzu authentische und problemorientierte Lernsituationen notwendig sind. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Up to now systematic teacher training for integrative education is lacking in Germany. Based on educational theory of schools and special education drafts were developed to enable students of all teaching grades to cooperate in assessment and team teaching. Experiences show that authentic and problem-based learning is necessary. (DIPF/Orig.)
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Date of publication26.10.2023
CitationKoch-Priewe, Barbara; Münch, Jürgen: Lehrerbildung für Gemeinsamen Unterricht. Konzepte und Erfahrungen aus der Kooperation von Schulpädagogik und Sonderpädagogik - In: Die Deutsche Schule 97 (2005) 4, S. 480-492 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-273935 - DOI: 10.25656/01:27393
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