search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Multiprofessionelle Teams in altersgemischten Klassen. Ein Konzept für integrativen Unterricht
Parallel titleMulti-professional teams in age-heterogeneous classrooms. Problems and solutions from a teacher perspective
Author
SourceDie Deutsche Schule 96 (2004) 1, S. 45-55 ZDB
Document  (9.619 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Förderung der Schülerinnen und Schüler gelingt umso besser, je mehr LehrerInnen der Grundschule, der Sonderschule und SozialpädagogInnen die Lernsituation der Kinder und ihre eigene Arbeitssituation gemeinsam gestalten und verantworten. Dieses theoretische Konzept wird durch ein anschauliches Beispiel überzeugend bestätigt. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The cooperation of primary school teachers, teachers of special education and social workers to jointly organise and arrange the learning situation for pupils and their own worksituation has a great impact on the support of pupils. This theoretical concept is convincingly confirmed by an illustrative example. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication26.10.2023
CitationStähling, Reinhard: Multiprofessionelle Teams in altersgemischten Klassen. Ein Konzept für integrativen Unterricht - In: Die Deutsche Schule 96 (2004) 1, S. 45-55 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274011 - DOI: 10.25656/01:27401
export files

share content at social platforms