details
Original Title |
Multiprofessionelle Teams in altersgemischten Klassen. Ein Konzept für integrativen Unterricht |
---|---|
Parallel title | Multi-professional teams in age-heterogeneous classrooms. Problems and solutions from a teacher perspective |
Author |
Stähling, Reinhard ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 96 (2004) 1, S. 45-55 ![]() |
Document | full text (9.619 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Pädagogik; Förderung; Kind; Schulanfang; Schulkindergarten; Grundschule; Lehrer; Verhaltensauffälligkeit; Lernbehinderung; Teamteaching; Jahrgangsübergreifender Unterricht; Behinderung; Sonderschule; Sonderpädagoge; Sozialpädagoge; Fallbeispiel; Heterogenität; Integration; Kooperation; Gruppe <Soz>; Deutschland; Nordrhein-Westfalen |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Special Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2004 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Die Förderung der Schülerinnen und Schüler gelingt umso besser, je mehr LehrerInnen der Grundschule, der Sonderschule und SozialpädagogInnen die Lernsituation der Kinder und ihre eigene Arbeitssituation gemeinsam gestalten und verantworten. Dieses theoretische Konzept wird durch ein anschauliches Beispiel überzeugend bestätigt. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The cooperation of primary school teachers, teachers of special education and social workers to jointly organise and arrange the learning situation for pupils and their own worksituation has a great impact on the support of pupils. This theoretical concept is convincingly confirmed by an illustrative example. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2004 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 26.10.2023 |
Citation | Stähling, Reinhard: Multiprofessionelle Teams in altersgemischten Klassen. Ein Konzept für integrativen Unterricht - In: Die Deutsche Schule 96 (2004) 1, S. 45-55 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274011 - DOI: 10.25656/01:27401 |