search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Gewaltprävention in der Schule. Zentrale Fragestellungen und Umsetzung in der Klasse
Parallel titleViolence prevention in schools. Basic questions and realisations in the classroom
Author
SourceDie Deutsche Schule 96 (2004) 1, S. 68-84 ZDB
Document  (19.798 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Konzeptionelle Überlegungen zur Gewaltprävention müssen sich zunächst mit der schwierigen Bestimmung der Begriffe Gewalt und Prävention auseinandersetzen und klären, wer eigentlich für was zuständig und kompetent sein kann. Allerdings macht ein Blick in die inzwischen vielfältige Praxis deutlich, welche Ansätze, Themen und Methoden durchaus erfolgreich sind. Dabei spielt die pädagogische Haltung der Lehrkraft eine wesentliche Rolle. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Concepts on violence-prevention have to start with efforts to define the difficult terms 'violence' and 'prevention'. They also have to determine who takes responsibility and for what. On the other hand, the educational practice does provide examples for successful approaches, themes and methods. The crucial role of the teachers 's attitude becomes obvious. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication27.10.2023
CitationHanke, Ottmar: Gewaltprävention in der Schule. Zentrale Fragestellungen und Umsetzung in der Klasse - In: Die Deutsche Schule 96 (2004) 1, S. 68-84 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274039 - DOI: 10.25656/01:27403
export files

share content at social platforms