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Original Title
Zweck und Wirkung der Leistungsbeurteilung. Wie man Risiken und Fehlentwicklungen vermeiden kann
Parallel titlePurpose and effect of performance evaluations. How to avoid risks and wrong developments
Author
SourceDie Deutsche Schule 96 (2004) 2, S. 184-200 ZDB
Document  (7.545 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):In "Nach-PISA-Deutschland" werden viele neue, z.T. modifizierte Verfahren der Leistungsbeurteilung gefordert oder bereits durchgeführt. Dabei kommt "der Definition von Beurteilungszwecken eine wichtige Steuerungsfunktion" zu. Der Autor unterscheidet vier "Zweckkategorien": 1. Leistungsbeurteilung zur "Förderung von Lehr-/Lernvorgängen", 2. als "Grundlage für Kompetenzzertifikate", 3. als Hilfe bei Laufbahnentscheidungen oder 4. als Grundlage für "Qualitätssicherung und Bildungsplanung". (DIPF/Orig./Un).
Abstract (English):In "post-PISA Germany", many new or modified procedures of performance evaluations are either demanded or already carried out. However, the respective purposes are in need of clarification. In addition, one will have to accept that such evaluations do not only serve to support individual learning processes. They also imply new tasks arise for school administration and teaching staff. (DIPF/Orig.)
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Date of publication30.10.2023
CitationReisse, Wilfried: Zweck und Wirkung der Leistungsbeurteilung. Wie man Risiken und Fehlentwicklungen vermeiden kann - In: Die Deutsche Schule 96 (2004) 2, S. 184-200 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274114 - DOI: 10.25656/01:27411
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