details
Original Title |
Bildung und soziale Zukunft. Über die schwierige Differenz zwischen Bildung und Kompetenz |
---|---|
Parallel title | Education and the social future of society. Limits and perspectives of educational processes |
Author |
Schlömerkemper, Jörg ![]() ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 96 (2004) 3, S. 262-267 ![]() |
Document | full text (14.251 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildung; Kompetenz; Persönlichkeitsentwicklung; Bildungsstandards; Schule; Unterricht; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Educational Sociology |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2004 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Dass der Zusammenhang zwischen sozialer Herkunft und Bildung in Deutschland so eng ist, könnte nach Auffassung des Autors auch daran liegen, dass mit "Bildung" die Erwartung auf soziale Gratifikation verbunden ist. Die begriffliche Unterscheidung von Kompetenz und Bildung könnte seines Erachtens auch in der Diskussion um Standards zur Klärung beitragen. (DIPF/Orig./Ba.) |
Abstract (English): | The fact that there is such a strong connection between social origin and educational success in Germany might be related to the expected social gratification linked to "Bildung". The terminological distinction between competencies and education (Bildung) might contribute to clarify the debate on standards. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2004 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 30.10.2023 |
Citation | Schlömerkemper, Jörg: Bildung und soziale Zukunft. Über die schwierige Differenz zwischen Bildung und Kompetenz - In: Die Deutsche Schule 96 (2004) 3, S. 262-267 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274160 - DOI: 10.25656/01:27416 |