search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Risikogruppen fördern - Schulen entwickeln. Bilanz eines Modellversuchs
Parallel titleSupporting risk groups - developing schools. Results of a model project
Author
SourceDie Deutsche Schule 96 (2004) 4, S. 396-413 ZDB
Document  (6.045 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Fünf Brandenburger Gesamtschulen haben leistungsschwachen und schulmüden Schülern durch Fördermaßnahmen innerhalb und durch berufsorientierende Angebote außerhalb der Schule Perspektiven für einen erfolgreichen Übergang von der Schule in den Beruf eröffnen können. Diese Initiative konnte ihre Wirkung allerdings nicht in vollem Umfang entfalten, weil die betroffenen Schüler in speziellen Lerngruppen vom übrigen Schulgeschehen getrennt wurden. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Five comprehensive schools in Brandenburg have proven that supportive measures within the school and work-oriented programs from outside the school can ease the transition from school to working life for weak and disaffected pupils. Yet the reform initiative still failed to develop its full potential. Apparently, this is due to the fact that this initiative was separated from normal school life - which particularly manifested itself in splitting up pupils into special learning groups. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication02.11.2023
CitationKillus, Dagmar: Risikogruppen fördern - Schulen entwickeln. Bilanz eines Modellversuchs - In: Die Deutsche Schule 96 (2004) 4, S. 396-413 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274279 - DOI: 10.25656/01:27427
export files

share content at social platforms