search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Was macht Fortbildungen für Lehrkräfte erfolgreich? Befunde der Forschung und mögliche Konsequenzen für die Praxis
Parallel titleWhat makes in-service teacher training programs successful? Research findings and possible consequences for practice
Author
SourceDie Deutsche Schule 96 (2004) 4, S. 462-479 ZDB
Document  (4.412 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
Extra information
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Erfolg von Lehrerfortbildungen lässt sich an Kriterien unterschiedlicher Reichweite festmachen. In der Forschung wird nach den Meinungen der Lehrkräfte, nach der Entwicklung des professionellen Lehrerwissens, nach der Veränderung des beobachtbaren Lehrerhandelns und nach Auswirkungen auf Schülerleistungen gefragt. Der Beitrag fasst den Forschungsstand zusammen und gibt Empfehlungen für die Konzeption von Lehrerfortbildungen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The success of in-service teacher training programs can be measured in criteria with different range. The study differentiates between the opinions of teachers, the development of teachers' professional knowledge, the changes in professional acting of teachers, and the impact on student achievement. The article summarizes the state of research and gives recommendations for the conception of in-service teacher training programs. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication02.11.2023
CitationLipowsky, Frank: Was macht Fortbildungen für Lehrkräfte erfolgreich? Befunde der Forschung und mögliche Konsequenzen für die Praxis - In: Die Deutsche Schule 96 (2004) 4, S. 462-479 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274329 - DOI: 10.25656/01:27432
export files

share content at social platforms