search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Lebenslang lernen. Schicksal und Chance eines bildungspolitischen Programms
Parallel titleLifelong learning. Fate and opportunity of an educational program
Author
SourceDie Deutsche Schule 96 (2004) 4, S. 495-499 ZDB
Document  (1.156 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Lebenslanges Lernen kann der Anpassung an marktwirtschaftliche Zwänge dienen oder Voraussetzung und Medium der emanzipatorischen Selbstbestimmung sein. Ob "wenig institutionalisierte, auf Netzwerken beruhende, unhierarchische Bildungsbörsen" dazu beitragen können, dürfte von entsprechenden Rahmenbedingungen abhängen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Lifelong learning might serve to adjust to the necessities of the market or as pre-condition and medium of emancipatory self-determination. Whether "little institutionalized, network based, un-hierarchical education-exchanges" might contribute to the latter depends on the respective conditional framework. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication02.11.2023
CitationJahn, Jens-Eberhard: Lebenslang lernen. Schicksal und Chance eines bildungspolitischen Programms - In: Die Deutsche Schule 96 (2004) 4, S. 495-499 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274344 - DOI: 10.25656/01:27434
export files

share content at social platforms