details
Original Title |
Lebenslang lernen. Schicksal und Chance eines bildungspolitischen Programms |
---|---|
Parallel title | Lifelong learning. Fate and opportunity of an educational program |
Author |
Jahn, Jens-Eberhard ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 96 (2004) 4, S. 495-499 ![]() |
Document | full text (1.156 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildungsbeteiligung; Persönlichkeitsentwicklung; Selbstbestimmung; Soziale Herkunft; Arbeitsmarkt; Qualifikation; Weiterbildung; Erwachsenenbildung; Lebenslanges Lernen; Netzwerk; Bildungseinrichtung |
sub-discipline | Adult Education / Further Education Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2004 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Lebenslanges Lernen kann der Anpassung an marktwirtschaftliche Zwänge dienen oder Voraussetzung und Medium der emanzipatorischen Selbstbestimmung sein. Ob "wenig institutionalisierte, auf Netzwerken beruhende, unhierarchische Bildungsbörsen" dazu beitragen können, dürfte von entsprechenden Rahmenbedingungen abhängen. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Lifelong learning might serve to adjust to the necessities of the market or as pre-condition and medium of emancipatory self-determination. Whether "little institutionalized, network based, un-hierarchical education-exchanges" might contribute to the latter depends on the respective conditional framework. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2004 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 02.11.2023 |
Citation | Jahn, Jens-Eberhard: Lebenslang lernen. Schicksal und Chance eines bildungspolitischen Programms - In: Die Deutsche Schule 96 (2004) 4, S. 495-499 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274344 - DOI: 10.25656/01:27434 |