details
Original Title |
Bildungsstandards. Ihr Beitrag zur Qualitätsentwicklung im Schulsystem |
---|---|
Parallel title | Educational standards. Their contribution to quality-development in the school system |
Author |
Klieme, Eckhard ![]() ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 95 (2003) 1, S. 10-16 ![]() |
Document | full text (2.319 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildung; Kompetenz; Evaluation; Bildungsstandards; Bildungssystem; Bildungspolitik; Schule; Schulsystem; Schulentwicklung; Schüler; Schülerleistung; Leistung; Leistungsmessung; Qualitätssicherung; Standard; PISA <Programme for International Student Assessment>; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2003 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | In der Diskussion über Folgerungen "nach PISA" ist immer häufiger von "Standards" die Rede. Sie sollen die Qualität des Bildungswesens fördern und sichern. Was ist unter diesem Begriff zu verstehen? Unter welchen Bedingungen können sie zu einer produktiven Entwicklung beitragen und auf welche internationalen Erfahrungen können wir uns beziehen? (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | One frequently articulated element in the discussion on the consequences "after PISA" is the debate on "standards". These should further and safeguard the quality of the educational system. How is this term to be taken? What are the conditions contributing to a productive development and which international empirical knowledge can we draw on? (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2003 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 02.11.2023 |
Citation | Klieme, Eckhard: Bildungsstandards. Ihr Beitrag zur Qualitätsentwicklung im Schulsystem - In: Die Deutsche Schule 95 (2003) 1, S. 10-16 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274375 - DOI: 10.25656/01:27437 |