details
Original Title |
Kollegiale Supervision. Methode, Erfahrungen in der Praxis und ein Fortbildungskonzept |
---|---|
Parallel title | Supervision among colleagues. Method, practical experience and a concept of further education |
Authors |
Feurle, Gisela;
Lenk, Karin;
Wäcken, Martina ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 95 (2003) 1, S. 99-109 ![]() |
Document | full text (12.404 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Kommunikation; Problemlösen; Schulentwicklung; Beratung; Lehrer; Supervision; Lehrerfortbildung; Lehrerkollegium; Professionalisierung; Selbstevaluation |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2003 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | "Kann kollegiale Supervision ... ein Weg zur Entlastung und Professionalisierung [von LehrerInnen] sein? Wenn ja, wie und unter welchen Bedingungen? In welcher Beziehung steht [die kollegiale Supervision] zu Schul- und Qualitätsentwicklung und Evaluation?" Die Autorinnen berichten von eigenen Erfahrungen und stellen ihr Fortbildungskonzept und ein Fallbeispiel aus der Praxis vor. (DIPF/Orig./Un) |
Abstract (English): | The discussion of supervision is frequently accompanied by expectations but also by fears. In the context of school, the conditions are not necessarily advantageous. The form of a supervision group among colleagues promises productive possibilities to professionalize teaching and promote school development. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2003 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 03.11.2023 |
Citation | Feurle, Gisela; Lenk, Karin; Wäcken, Martina: Kollegiale Supervision. Methode, Erfahrungen in der Praxis und ein Fortbildungskonzept - In: Die Deutsche Schule 95 (2003) 1, S. 99-109 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274460 - DOI: 10.25656/01:27446 |