search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Kollegiale Supervision. Methode, Erfahrungen in der Praxis und ein Fortbildungskonzept
Parallel titleSupervision among colleagues. Method, practical experience and a concept of further education
Authors
SourceDie Deutsche Schule 95 (2003) 1, S. 99-109 ZDB
Document  (12.404 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):"Kann kollegiale Supervision ... ein Weg zur Entlastung und Professionalisierung [von LehrerInnen] sein? Wenn ja, wie und unter welchen Bedingungen? In welcher Beziehung steht [die kollegiale Supervision] zu Schul- und Qualitätsentwicklung und Evaluation?" Die Autorinnen berichten von eigenen Erfahrungen und stellen ihr Fortbildungskonzept und ein Fallbeispiel aus der Praxis vor. (DIPF/Orig./Un)
Abstract (English):The discussion of supervision is frequently accompanied by expectations but also by fears. In the context of school, the conditions are not necessarily advantageous. The form of a supervision group among colleagues promises productive possibilities to professionalize teaching and promote school development. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication03.11.2023
CitationFeurle, Gisela; Lenk, Karin; Wäcken, Martina: Kollegiale Supervision. Methode, Erfahrungen in der Praxis und ein Fortbildungskonzept - In: Die Deutsche Schule 95 (2003) 1, S. 99-109 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274460 - DOI: 10.25656/01:27446
export files

share content at social platforms