details
Original Title |
Bildungsstandards: Selektion perfektionieren oder überwinden? |
---|---|
Parallel title | Educational standards: Overcoming or maximizing selection? |
Author |
Demmer, Marianne ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 95 (2003) 2, S. 135-138 ![]() |
Document | full text (3.686 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildung; Chancengleichheit; Bildungsstandards; Bildungspolitik; Schulsystem; Schulentwicklung; Auslese; Integration; Qualitätssicherung; Standard; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2003 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der Beitrag beschäftigt sich mit der Frage, welchen Sinn und welche Funktion Bildungsstandards für die Entwicklung des deutschen Schulsystems haben können. Es werden Überlegungen angestellt, unter welchen Voraussetzungen die Steuerung des Schulsystems mittels Bildungsstandards sinnvoll für ein chancengleiches demokratisches Schulwesen und für eine pädagogische Qualitäts- und Schulentwicklung sein kann. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Educational standards can only further the development of a democratic school system adhering to equity and pedagogical quality when linked to the respective aims and fulfilling the necessary conditions. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2003 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 03.11.2023 |
Citation | Demmer, Marianne: Bildungsstandards: Selektion perfektionieren oder überwinden? - In: Die Deutsche Schule 95 (2003) 2, S. 135-138 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274489 - DOI: 10.25656/01:27448 |