search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Bildungsstandards: Selektion perfektionieren oder überwinden?
Parallel titleEducational standards: Overcoming or maximizing selection?
Author
SourceDie Deutsche Schule 95 (2003) 2, S. 135-138 ZDB
Document  (3.686 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Beitrag beschäftigt sich mit der Frage, welchen Sinn und welche Funktion Bildungsstandards für die Entwicklung des deutschen Schulsystems haben können. Es werden Überlegungen angestellt, unter welchen Voraussetzungen die Steuerung des Schulsystems mittels Bildungsstandards sinnvoll für ein chancengleiches demokratisches Schulwesen und für eine pädagogische Qualitäts- und Schulentwicklung sein kann. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Educational standards can only further the development of a democratic school system adhering to equity and pedagogical quality when linked to the respective aims and fulfilling the necessary conditions. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication03.11.2023
CitationDemmer, Marianne: Bildungsstandards: Selektion perfektionieren oder überwinden? - In: Die Deutsche Schule 95 (2003) 2, S. 135-138 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274489 - DOI: 10.25656/01:27448
export files

share content at social platforms