details
Original Title |
Die Grundstufe als neues Schuleingangsmodell. Erfahrungen und Perspektiven eines Zürcher Pilotversuchs |
---|---|
Parallel title | Basic level as a new model of school entry. Experiences and perspectives of a pilot study in Zurich |
Author |
Stamm, Margrit ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 95 (2003) 3, S. 293-303 ![]() |
Document | full text (5.346 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Kognitive Entwicklung; Förderung; Kindergarten; Frühbeginn; Vorschulerziehung; Schulanfang; Übergang; Grundschule; Primarbereich; Jahrgangsübergreifender Unterricht; Unterrichtsorganisation; Modellversuch; Schweiz; Zürich |
sub-discipline | Intercultural and International Comparative Educational Research Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2003 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Zur Diskussion um die Neugestaltung der Schuleingangsphase können Erfahrungen eines Projekts beitragen, das Kindergarten und erste Klassen umfasst. Die Evaluation zeigt, dass die Rahmenbedingungen und die Organisationsstrukturen gut beurteilt werden, dass allerdings die Bedingungen für Kinder mit besonderen Bedürfnissen, die Frage des Leistungsdrucks und des Teamteachings noch genauer untersucht werden müssen. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The current discussion about the new conception of school entry corresponds with the "basic school" program of school entry in Zurich. Corresponding to the evaluation of this model, an overall-picture can be drawn. It presents a first status quo of primary school and a framework of thinking for further research. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2003 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 06.11.2023 |
Citation | Stamm, Margrit: Die Grundstufe als neues Schuleingangsmodell. Erfahrungen und Perspektiven eines Zürcher Pilotversuchs - In: Die Deutsche Schule 95 (2003) 3, S. 293-303 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274651 - DOI: 10.25656/01:27465 |