details
Original Title |
Wenn Schulen von anderen Schulen lernen. Gelingensbedingungen und Wirkungen schulischer Netzwerke |
---|---|
Parallel title | When schools learn from other schools. Conditions of success and effects of school networks |
Author |
Haenisch, Hans ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 95 (2003) 3, S. 317-328 ![]() |
Document | full text (10.138 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Kommunikation; Schule; Schulentwicklung; Schulleiter; Lehrer; Wissenstransfer; Gruppenarbeit; Professionalisierung; Kooperation; Netzwerk; Wirkung; Empirische Untersuchung; Evaluation; Nordrhein-Westfalen |
sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2003 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Netzwerke bieten für Lehrkräfte, aber auch für Schülerinnen und Schüler Lernumgebungen, die Vergleichsmöglichkeiten schaffen, das Handlungsrepertoire vergrößern und Feedback ermöglichen. In der Schule führen sie zu konzeptionellen Weiterentwicklungen in den Lernbereichen und helfen, dass festgefahrene Vorhaben wieder aktiviert werden. Netzwerke erfordern allerdings zusätzliche Ressourcen und ein großes Engagement auf Seiten der Lehrkräfte. ( DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Networks provide the teaching staff but also the students with learning environments, making comparisons possible to further the repertoire of professional action and provide possibilities forfeedback. They lead to conceptional developments in the various areas of learning and facilitate the dynamization of rigid procedures. However, they also demand additional resources and a greater effort on the part of the teachers. ( DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2003 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 06.11.2023 |
Citation | Haenisch, Hans: Wenn Schulen von anderen Schulen lernen. Gelingensbedingungen und Wirkungen schulischer Netzwerke - In: Die Deutsche Schule 95 (2003) 3, S. 317-328 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274672 - DOI: 10.25656/01:27467 |