details
Original Title |
Bildungsstandards - ein überschätzter Begriff? |
---|---|
Parallel title | Educational standards - an overestimated term? |
Author | Weiland, Dieter |
Source | Die Deutsche Schule 95 (2003) 4, S. 390-393 ![]() |
Document | full text (1.331 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildung; Kompetenz; Bildungsstandards; Bildungspolitik; Schulreform; Bildungsökonomie; Schulentwicklung; Auslese; Definition; Integration; Standard; Stellungnahme; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2003 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Mit dem Standard-Begriff, der bisher eher aus ökonomischen Kontexten vertraut war, werden höchst unterschiedliche Erwartungen verbunden. In einem selektionsorientierten Bildungssystem werden die Wirkungen anders sein als in Systemen, die auf Integration ausgerichtet sind. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Many educators have to get used to the term 'standards' - until recently familiar mostly in economic contexts. From a pedagogical point of view a sensible meaning might be feasible, if the "call for a reform-oriented school" was heeded. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2003 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 08.11.2023 |
Citation | Weiland, Dieter: Bildungsstandards - ein überschätzter Begriff? - In: Die Deutsche Schule 95 (2003) 4, S. 390-393 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274720 - DOI: 10.25656/01:27472 |