search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Bildungsstandards - ein überschätzter Begriff?
Parallel titleEducational standards - an overestimated term?
Author
SourceDie Deutsche Schule 95 (2003) 4, S. 390-393 ZDB
Document  (1.331 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Mit dem Standard-Begriff, der bisher eher aus ökonomischen Kontexten vertraut war, werden höchst unterschiedliche Erwartungen verbunden. In einem selektionsorientierten Bildungssystem werden die Wirkungen anders sein als in Systemen, die auf Integration ausgerichtet sind. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Many educators have to get used to the term 'standards' - until recently familiar mostly in economic contexts. From a pedagogical point of view a sensible meaning might be feasible, if the "call for a reform-oriented school" was heeded. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication08.11.2023
CitationWeiland, Dieter: Bildungsstandards - ein überschätzter Begriff? - In: Die Deutsche Schule 95 (2003) 4, S. 390-393 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274720 - DOI: 10.25656/01:27472
export files

share content at social platforms