details
Original Title |
Schulleistungsuntersuchungen an der Laborschule. Eine Antwort auf die Ergebnisse des Max-Planck-Instituts |
---|---|
Parallel title | Educational achievement studies at the Bielefeld Laboratory School. An answer to the findings of the Max Planck Institute |
Author |
Thurn, Susanne ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 95 (2003) 4, S. 413-419 ![]() |
Document | full text (6.812 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Laborschule; Schüler; Schülerleistung; Leistung; Leistungsmessung; Evaluation; Stellungnahme; Bielefeld; Nordrhein-Westfalen |
sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2003 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Die Kolleginnen und Kollegen der Laborschule [Bielefeld] haben sich mit den Ergebnissen der - von ihnen gewollten - [Evaluation durch das Max-Planck-Institut] intensiv auseinandergesetzt: Mit den erfreulichen Befunden und vor allem mit denen, die zu Konsequenzen herausfordern. [Der Artikel bezieht sich auf den Beitrag "Multiple Zielerreichung in Schulen" im gleichen Heft.] ( DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The staff of the Bielefeld Laboratory School has intensely discussed the educational achievement study with regards to the positive results as well as with regards to those findings which demand that changes be made. ( DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2003 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 08.11.2023 |
Citation | Thurn, Susanne: Schulleistungsuntersuchungen an der Laborschule. Eine Antwort auf die Ergebnisse des Max-Planck-Instituts - In: Die Deutsche Schule 95 (2003) 4, S. 413-419 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274741 - DOI: 10.25656/01:27474 |