search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Schulleistungsuntersuchungen an der Laborschule. Eine Antwort auf die Ergebnisse des Max-Planck-Instituts
Parallel titleEducational achievement studies at the Bielefeld Laboratory School. An answer to the findings of the Max Planck Institute
Author
SourceDie Deutsche Schule 95 (2003) 4, S. 413-419 ZDB
Document  (6.812 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Kolleginnen und Kollegen der Laborschule [Bielefeld] haben sich mit den Ergebnissen der - von ihnen gewollten - [Evaluation durch das Max-Planck-Institut] intensiv auseinandergesetzt: Mit den erfreulichen Befunden und vor allem mit denen, die zu Konsequenzen herausfordern. [Der Artikel bezieht sich auf den Beitrag "Multiple Zielerreichung in Schulen" im gleichen Heft.] ( DIPF/Orig.)
Abstract (English):The staff of the Bielefeld Laboratory School has intensely discussed the educational achievement study with regards to the positive results as well as with regards to those findings which demand that changes be made. ( DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication08.11.2023
CitationThurn, Susanne: Schulleistungsuntersuchungen an der Laborschule. Eine Antwort auf die Ergebnisse des Max-Planck-Instituts - In: Die Deutsche Schule 95 (2003) 4, S. 413-419 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274741 - DOI: 10.25656/01:27474
export files

share content at social platforms