details
Original Title |
Neue Wege in der Leistungsbewertung. Erfahrungen mit Eltern-Kind-Zeugnis-Gesprächen |
---|---|
Parallel title | New directions in achievement assessment. Experiences with talks between parents and children on achievement reports |
Authors |
Gramsch, Alexandra;
Krause-Hotopp, Diethelm ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 95 (2003) 4, S. 429-438 ![]() |
Document | full text (11.063 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Einstellung <Psy>; Eltern; Grundschule; Schüler; Leistungsbeurteilung; Schulnote; Schülerleistung; Zeugnis; Rechtsgrundlage; Beurteilung; Leistung; Gespräch; Fragebogenerhebung; Deutschland; Niedersachsen |
sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2003 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Leistungsbewertung in Schulen wird zwischen den Beteiligten meist sehr kontrovers diskutiert. Erlasse geben einen Rahmen vor und lassen Schulen zunehmend Möglichkeiten der eigenen Gestaltung. In einigen Grundschulen in Niedersachsen sind an die Stelle des Halbjahreszeugnisses verbindliche Eltern-Kind-Zeugnis-Gespräche getreten. Die Ergebnisse einer Elternbefragung können als Ermutigung gewertet werden, neue Wege zu beschreiten. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Assessment of achievement in schools is usually discussed controversely by those concerned. Ministerial ordinances provide the frames and increasingly leave room for schools to make their own arrangements. In some elementary schools in Lower Saxony the semi-annual achievement reports have been replaced by obligatory talks between parents and children. The results of interviewing parents can be taken as an encouragement. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2003 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 08.11.2023 |
Citation | Gramsch, Alexandra; Krause-Hotopp, Diethelm: Neue Wege in der Leistungsbewertung. Erfahrungen mit Eltern-Kind-Zeugnis-Gesprächen - In: Die Deutsche Schule 95 (2003) 4, S. 429-438 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274769 - DOI: 10.25656/01:27476 |