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Original Title
Neue Wege in der Leistungsbewertung. Erfahrungen mit Eltern-Kind-Zeugnis-Gesprächen
Parallel titleNew directions in achievement assessment. Experiences with talks between parents and children on achievement reports
Authors
SourceDie Deutsche Schule 95 (2003) 4, S. 429-438 ZDB
Document  (11.063 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Leistungsbewertung in Schulen wird zwischen den Beteiligten meist sehr kontrovers diskutiert. Erlasse geben einen Rahmen vor und lassen Schulen zunehmend Möglichkeiten der eigenen Gestaltung. In einigen Grundschulen in Niedersachsen sind an die Stelle des Halbjahreszeugnisses verbindliche Eltern-Kind-Zeugnis-Gespräche getreten. Die Ergebnisse einer Elternbefragung können als Ermutigung gewertet werden, neue Wege zu beschreiten. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Assessment of achievement in schools is usually discussed controversely by those concerned. Ministerial ordinances provide the frames and increasingly leave room for schools to make their own arrangements. In some elementary schools in Lower Saxony the semi-annual achievement reports have been replaced by obligatory talks between parents and children. The results of interviewing parents can be taken as an encouragement. (DIPF/Orig.)
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Date of publication08.11.2023
CitationGramsch, Alexandra; Krause-Hotopp, Diethelm: Neue Wege in der Leistungsbewertung. Erfahrungen mit Eltern-Kind-Zeugnis-Gesprächen - In: Die Deutsche Schule 95 (2003) 4, S. 429-438 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274769 - DOI: 10.25656/01:27476
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