search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Lehrer und Lehrerinnen im Prozess der Schulentwicklung. Von der Formung des Verhältnisses zwischen Subjekt und Schule
Parallel titleTeachers in the process of school development. On the formation of the relationship between subject and school
Author
SourceDie Deutsche Schule 95 (2003) 4, S. 452-465 ZDB
Document  (11.159 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Bei der Schulentwicklung werden die Beteiligten mit hohen Erwartungen konfrontiert - aber ob diese erfüllt werden können bzw. welche Voraussetzungen dafür geschaffen werden müssten, ist noch ziemlich unklar. Erste Untersuchungen machen deutlich, dass für eine produktive Entwicklung institutionelle Veränderungen (z. B. in der Arbeitsorganisation und der Zeitstruktur), aber auch der Einstellungen erforderlich sind. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):School development confronts everyone involved with high expectations - but whether or not these expectations can be met and what kind of pre-conditions have to be created for meeting them is quite unclear. Initial studies demonstrate that a productive development requires institutional changes (for example with regards to organizing work and time) but also with regards to adjusting attitudes. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication08.11.2023
CitationSchönig, Wolfgang: Lehrer und Lehrerinnen im Prozess der Schulentwicklung. Von der Formung des Verhältnisses zwischen Subjekt und Schule - In: Die Deutsche Schule 95 (2003) 4, S. 452-465 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274784 - DOI: 10.25656/01:27478
export files

share content at social platforms