search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Lehrer lernen Freiarbeit. Beschreibung und Analyse eines Lehrerfortbildungskonzepts
Parallel titleTeachers learn "free work". Description and analysis of a teacher continuation training concept
Author
SourceDie Deutsche Schule 94 (2002) 1, S. 50-60 ZDB
Document  (31.043 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Traditionelle Formen der Lehrerfortbildung führen häufig nur in geringem Maße zu einer tatsächlichen Veränderung von Schule und Unterricht. Als Alternative wurde ein Konzept der Fortbildung entwickelt und erprobt, das auf der psychologischen Handlungstheorie beruht. Es besteht aus Präsenz-Phasen und einer "Kooperativen Praxisbewältigung in Gruppen" (KOPING-Phasen). Die Ergebnisse sind ermutigend. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Traditional teacher training courses often don't realize their goals of changing schools and instruction. As an alternative, a concept of continuation training has been developed based on psychological action theory. It consists of two phases: presence and the "cooperative coping with praxis in groups" (KOPING). The results are encouraging. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication09.11.2023
CitationTraub, Silke: Lehrer lernen Freiarbeit. Beschreibung und Analyse eines Lehrerfortbildungskonzepts - In: Die Deutsche Schule 94 (2002) 1, S. 50-60 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-274980 - DOI: 10.25656/01:27498
export files

share content at social platforms