search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Von FIMS und FISS bis TIMSS und PISA. Schulleistungen in Deutschland im historischen und internationalen Vergleich
Parallel titleFrom FIMS and FISS to TIMSS and PISA. School achievement in Germany in historical and international comparison
Author
SourceDie Deutsche Schule 94 (2002) 2, S. 157-175 ZDB
Document  (22.713 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Zunächst werden allgemeine Entwicklungslinien im deutschen Bildungswesen zu Beginn des 20. Jahrhunderts sowie nach Beendigung des 2. Weltkrieges aufgezeigt. Es folgen eine Übersicht über die IEA-Studien mit deutscher Beteiligung und ein Vergleich deutscher Leistungsentwicklung mit den Ergebnissen in mittel- bzw. nordeuropäischen Ländern sowie Staaten aus Übersee. Hervorgehoben werden Ergebnisse aus Finnland, den Niederlanden und England. Im Fazit werden Ursachen für die mangelhaften Schulleistungen in Deutschland angegeben. (DIPF/Mar)
Abstract (English):If the last century is considered with regards to the quality of the educational system in Germany, one can identify, a marked development: The school system has degraded from the status of an international appreciated model to the present state of mediocrity that can no longer be denied after PISA. An international comparison clarifies the causes. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication10.11.2023
CitationAckeren, Isabell van: Von FIMS und FISS bis TIMSS und PISA. Schulleistungen in Deutschland im historischen und internationalen Vergleich - In: Die Deutsche Schule 94 (2002) 2, S. 157-175 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275073 - DOI: 10.25656/01:27507
export files

share content at social platforms