search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Leistung zwischen Selektion und Integration. Ein Blick auf Kontinuitäten eines Spannungsverhältnisses
Parallel titleAchievement between selection and integration. A glance at the continuity of an unresolved tension
Author
SourceDie Deutsche Schule 94 (2002) 2, S. 176-191 ZDB
Document  (11.094 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):In der Entwicklung des deutschen Schulsystems ist seit der Kaiserzeit eine erstaunliche Kontinuität zu beobachten: Zwischen den Zielgrößen "Chancengleichheit", "Leistungsgerechtigkeit" und "Qualität der Schulleistungen" wechseln die Prioritäten. Weder die eine noch die andere dieser Zielgrößen war konsequent durchsetzbar. Auch das heutige, noch immer strukturkonservative deutsche Schulwesen erscheint als ein Überleitungsversuch zwischen Kontinuität und Moderne. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In the history of the German school system an astonishing fact can be observed: priorities change persistently between the aims equality of opportunities, justice of attainment and the quality of achievement. None of these aims could be established for long. Even todays school system which is still structurally conservative appears as an attempt to make a transition between continuity and modernity. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication10.11.2023
CitationGeißler, Gert: Leistung zwischen Selektion und Integration. Ein Blick auf Kontinuitäten eines Spannungsverhältnisses - In: Die Deutsche Schule 94 (2002) 2, S. 176-191 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275084 - DOI: 10.25656/01:27508
export files

share content at social platforms