search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Die Schulklasse als Publikum. Zum Verhältnis von Peer Culture und Unterricht
Parallel titleThe school class as audience. On the relationship between peer culture and instruction
Authors
SourceDie Deutsche Schule 94 (2002) 3, S. 318-329 ZDB
Document  (7.214 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Wie gehen Schülerinnen und Schüler im Unterricht miteinander um? Ihre Äußerungen haben offenbar einen doppelten Adressaten: Es geht um die Abgrenzung von den MitschülerInnen und um eine Auseinandersetzung mit den offiziellen Erwartungen und Anforderungen der Lehrenden. Zwischen dem Unterricht und der Kultur der Gleichaltrigen bestehen engere Beziehungen, als es die Schulpädagogik bisher wahrgenommen hat. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):How do male and female students deal with each other in the setting of school instruction? Their utterances obviously have a double addressee: on the one hand, the issue is drawing boundaries towards fellow students and on the other hand, the issue is to deal with the official expectations of the teachers. The relations between instruction and peer culture is tighter than thus far realized in school pedagogical discussions. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication13.11.2023
CitationBreidenstein, Georg; Kelle, Helga: Die Schulklasse als Publikum. Zum Verhältnis von Peer Culture und Unterricht - In: Die Deutsche Schule 94 (2002) 3, S. 318-329 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275202 - DOI: 10.25656/01:27520
export files

share content at social platforms