details
Original Title |
Die Schulklasse als Publikum. Zum Verhältnis von Peer Culture und Unterricht |
---|---|
Parallel title | The school class as audience. On the relationship between peer culture and instruction |
Authors |
Breidenstein, Georg ![]() ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 94 (2002) 3, S. 318-329 ![]() |
Document | full text (7.214 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Beziehung; Gruppendynamik; Kommunikation; Selbstdarstellung; Verhalten; Schuljahr 06; Schulklasse; Schüler-Lehrer-Beziehung; Schüler; Interaktion; Peer Group; Unterricht; Mathematikunterricht; Beobachtung; Deutschland |
sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2002 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Wie gehen Schülerinnen und Schüler im Unterricht miteinander um? Ihre Äußerungen haben offenbar einen doppelten Adressaten: Es geht um die Abgrenzung von den MitschülerInnen und um eine Auseinandersetzung mit den offiziellen Erwartungen und Anforderungen der Lehrenden. Zwischen dem Unterricht und der Kultur der Gleichaltrigen bestehen engere Beziehungen, als es die Schulpädagogik bisher wahrgenommen hat. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | How do male and female students deal with each other in the setting of school instruction? Their utterances obviously have a double addressee: on the one hand, the issue is drawing boundaries towards fellow students and on the other hand, the issue is to deal with the official expectations of the teachers. The relations between instruction and peer culture is tighter than thus far realized in school pedagogical discussions. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2002 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 13.11.2023 |
Citation | Breidenstein, Georg; Kelle, Helga: Die Schulklasse als Publikum. Zum Verhältnis von Peer Culture und Unterricht - In: Die Deutsche Schule 94 (2002) 3, S. 318-329 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275202 - DOI: 10.25656/01:27520 |