search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Körper-Rhythmen. Zur Bedeutung chronobiologischer Forschungen für die Schule
Parallel titleBody-rhythms. On the implications of chronobiological research for schools
Author
SourceDie Deutsche Schule 93 (2001) 1, S. 30-45 ZDB
Document  (26.591 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Zweifellos weist die Schule viele Merkmale auf, die der rhythmischen Natur des Menschen nicht gerade entsprechen: Neuere Forschungen machen wieder einmal und nachdrücklich deutlich, dass der Bewegungsmangel und die übliche Zeitstruktur den biologischen Bedürfnissen der Lernenden und Lehrenden nicht gerecht werden. Aus diesen Erkenntnissen sind keine einfachen Folgerungen abzuleiten, aber es dürfte ein erster Schritt sein, sich diese Problematik wieder einmal bewusst zu machen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Undoubtedly schools show many traits that don't accord with the rhythmical nature of humans: New research results strongly confirm that the lack of physical exercise and the rigid time-structure do not do justice ro the needs of teachers and students. These findings are not directly translatable to concrete solutions, however, they are a first step in becoming (again) aware of the problematics. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication15.11.2023
CitationRittelmeyer, Christian: Körper-Rhythmen. Zur Bedeutung chronobiologischer Forschungen für die Schule - In: Die Deutsche Schule 93 (2001) 1, S. 30-45 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275397 - DOI: 10.25656/01:27539
export files

share content at social platforms