search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
"Pädagogische" Architektur? Zur Gestaltung des pädagogischen Raums
Parallel title"Pedagogical Arcitecture"? On the form of pedagogical space
Author
SourceDie Deutsche Schule 93 (2001) 1, S. 46-57 ZDB
Document  (17.635 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Beim Nachdenken über Lehren und Lernen scheint man weithin davon ausgegangen zu sein, dass der "Raum", in dem dieses stattfinden soll, keine besondere Bedeutung hat. Im Schulbau drückt sich jedoch sehr wohl aus, mit welchen Intentionen Lernprozesse gestaltet werden. An Beispielen wird deutlich, dass ein Wissen um die Bedeutung des "pädagogischen Raumes" zum professionellen Wissen von PädagogInnen gehören sollte. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Thinking about learning and teaching it seems to be assumed that the "space" in which this is supposed to take place does not have any special significance. However, school architecture expresses much about the intentions of the shape learning processes are supposed to take. Examples illustrate that a knowledge of the meaning of "pedagogical space" should be part of the professional knowlege of pedagogues. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication15.11.2023
CitationKemnitz, Heidemarie: "Pädagogische" Architektur? Zur Gestaltung des pädagogischen Raums - In: Die Deutsche Schule 93 (2001) 1, S. 46-57 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275404 - DOI: 10.25656/01:27540
export files

share content at social platforms