search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Heinrich Roth: "Begabung und Lernen". Zur aktuellen Bedeutung eines Gutachtenbandes von 1969
Parallel titleHeinrich Roth: "Begabung und Lernen". On the current relevancy of a 1969 expertise
Author
SourceDie Deutsche Schule 93 (2001) 1, S. 89-98 ZDB
Document  (7.419 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Unter den Büchern, die in der Zunft der Erziehungswissenschaft als die "erziehungswissenschaftlich wichtigsten" des 20. Jahrhunderts ermittelt wurden, findet sich auch der von Heinrich Roth 1969 herausgegebene Band "Begabung und Lernen". Aus diesem Anlass erinnern wir an die Person des Herausgebers, an das Werk selbst sowie seine Bedeutung in bildungspolitisch aufregenden und pädagogisch besonders produktiven Zeiten. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Amongst the books identified by the "educational guild" as most relevant for the 20th century, is listed "Begabung und Lernen", edited by Heinrich Roth in 1969. On this occasion we want to remind on the editor, the work and its importance in an era which has been especially productive in regards to educational policy and pedagogy. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication15.11.2023
CitationHerrlitz, Hans-Georg: Heinrich Roth: "Begabung und Lernen". Zur aktuellen Bedeutung eines Gutachtenbandes von 1969 - In: Die Deutsche Schule 93 (2001) 1, S. 89-98 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275436 - DOI: 10.25656/01:27543
export files

share content at social platforms