search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Professionalisierung durch schulpraktische Studien? Leitbilder von Lehrenden an der Universität
Parallel titleProfessionalization through "schulpraktische Studien". On the models of university teachers
Authors
SourceDie Deutsche Schule 93 (2001) 1, S. 105-115 ZDB
Document  (23.369 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Nach welchen Konzepten gestalten die Lehrenden an der Hochschule ihre Lehre? Steht die Wissenschaft ohne Berufsbezug im Vordergrund? Oder soll das Studium bereits praktische Handlungskompetenz vermitteln? Eine qualitativ-empirische Studie an der Universität Frankfurt hat vier Leitbilder der akademischen Lehre ermittelt. Dem entsprechen unterschiedliche Vorstellungen von der Funktion der schulpraktischen Studien. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):According to which concepts do those teaching at universities model their courses? Is science placed center-stage without reference to professional fields? Or is university education meant to impart practical knowledge? An empirical study at the University of Frankfurt has identified four types of models for academic teaching. This corresponds with different views of the function of "schulpraktische Studien". (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication16.11.2023
CitationFaust-Siehl, Gabriele; Heil, Stefan: Professionalisierung durch schulpraktische Studien? Leitbilder von Lehrenden an der Universität - In: Die Deutsche Schule 93 (2001) 1, S. 105-115 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275453 - DOI: 10.25656/01:27545
export files

share content at social platforms