search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Lernkultur in Japan. Pädagogische Arrangements und ihre Kontexte
Parallel titleLearning culture in Japan. Educational arrangements and their contexts
Author
SourceDie Deutsche Schule 93 (2001) 2, S. 228-241 ZDB
Document  (10.013 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Leistungen japanischer Schülerinnen und Schüler werden meist mit dem Unterricht in Verbindung gebracht. Eine genauere Untersuchung zeigt jedoch die Bedeutung weiterer Gesichtspunkte: vor allem des gemeinsamen Lernens in Kleingruppen, der angeleiteten Selbstorganisation des Schullebens und der Gestaltung der Schüler- Lehrer-Beziehungen. Insofern können die TIMS-Studien auch dazu anregen, neu über die innere Schulreform nachzudenken. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The performance of Japanese students has been mainly attributed to methods of instruction. A more detailed investigation however points to the significance of additional aspects: in particular the communal learning in small groups, the instructed self-organisation of school life, and the shaping of student-teacher-relations. In this respect the TIMS-studies can stimulate to reconsider inner school reforms. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication17.11.2023
CitationSchubert, Volker: Lernkultur in Japan. Pädagogische Arrangements und ihre Kontexte - In: Die Deutsche Schule 93 (2001) 2, S. 228-241 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275541 - DOI: 10.25656/01:27554
export files

share content at social platforms