details
Original Title |
Länger miteinander und voneinander lernen! Anmerkungen zur überfälligen Strukturdebatte |
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Parallel title | Learning longer with and from each other! Remarks on an overdue structural debate |
Author | Heyer, Peter |
Source | Die Deutsche Schule 93 (2001) 3, S. 262-265 ![]() |
Document | full text (2.978 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Förderungsmaßnahme; Schulsystem; Schulentwicklung; Lernen; Leistungsdifferenzierung; Differenzierung; Auslese; Heterogenität; Integration; Qualitätssicherung; Struktur; Berlin; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2001 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | "Im Spannungsverhältnis zwischen selektiven und integrierenden Konzepten bleibt das gemeinsame Lernen aller Kinder und Jugendlichen auch über die Grundschulzeit hinaus gesellschaftliche Aufgabe und pädagogische Herausforderung. Gefordert wird eine Schulstruktur, in der Differenzierung als Modell für einen konstruktiven Umgang mit Heterogenität erfahren wird." Insgesamt ist das deutsche Schulwesen in seiner Struktur veraltet und die öffentliche Diskussion darüber ist überfällig. (DIPF/Sch.) |
Abstract (English): | Co-education of all pupils should not be restricted to elementary education. Given the tensions between selective and integrative concepts, this is a true challenge for educational development. An adequate school-structure should be a model for a constructive dealing with heterogeneity. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2001 |
Statistics | ![]() |
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Date of publication | 20.11.2023 |
Citation | Heyer, Peter: Länger miteinander und voneinander lernen! Anmerkungen zur überfälligen Strukturdebatte - In: Die Deutsche Schule 93 (2001) 3, S. 262-265 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275684 - DOI: 10.25656/01:27568 |