details
Original Title |
Nicht Trennung, Verbindung ist das Gebot der Stunde! Probleme eines resignativ-utopischen Konzepts |
---|---|
Parallel title | Unification not separation is the need of the moment! Problems of a resigning-utopian concept |
Authors |
Hirn, Michael;
Böhmann, Marc ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 93 (2001) 3, S. 348-352 ![]() |
Document | full text (1.489 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Kompetenz; Erziehungswissenschaft; Lehrer; Lehramtsstudiengang; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Fachdidaktik; Professionalisierung; Fachwissenschaft; Studiengang; Hochschule; Lebenslanges Lernen; Praxisbezug; Reform; Theorie; Deutschland |
sub-discipline | Higher Education Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2001 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Das Studium in ein fachwissenschaftliches Bachelor- und ein professionalisierendes Master-Studium zu gliedern, führt in die Irre. Erforderlich ist vielmehr eine Verbindung fachwissenschaftlicher, fachdidaktischer, erziehungswissenschaftlicher und beruflicher Kompetenzen. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The proposal to divide the studies into a bachelor's degree and a master's degree is misleading. An integration of studies is required in specific subject matter studies, didactics, pedagogy and professional competence. Students have to develop a professional identity when involved in concrete projects in the fields of school and instruction research as well as school-development. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2001 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 20.11.2023 |
Citation | Hirn, Michael; Böhmann, Marc: Nicht Trennung, Verbindung ist das Gebot der Stunde! Probleme eines resignativ-utopischen Konzepts - In: Die Deutsche Schule 93 (2001) 3, S. 348-352 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275766 - DOI: 10.25656/01:27576 |