search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Nicht Trennung, Verbindung ist das Gebot der Stunde! Probleme eines resignativ-utopischen Konzepts
Parallel titleUnification not separation is the need of the moment! Problems of a resigning-utopian concept
Authors
SourceDie Deutsche Schule 93 (2001) 3, S. 348-352 ZDB
Document  (1.489 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Das Studium in ein fachwissenschaftliches Bachelor- und ein professionalisierendes Master-Studium zu gliedern, führt in die Irre. Erforderlich ist vielmehr eine Verbindung fachwissenschaftlicher, fachdidaktischer, erziehungswissenschaftlicher und beruflicher Kompetenzen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The proposal to divide the studies into a bachelor's degree and a master's degree is misleading. An integration of studies is required in specific subject matter studies, didactics, pedagogy and professional competence. Students have to develop a professional identity when involved in concrete projects in the fields of school and instruction research as well as school-development. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication20.11.2023
CitationHirn, Michael; Böhmann, Marc: Nicht Trennung, Verbindung ist das Gebot der Stunde! Probleme eines resignativ-utopischen Konzepts - In: Die Deutsche Schule 93 (2001) 3, S. 348-352 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275766 - DOI: 10.25656/01:27576
export files

share content at social platforms