details
Original Title |
Mädchenstunden und Jungenstunden. Geschlechterbewusste Pädagogik in der Praxiserprobung |
---|---|
Parallel title | Separate girls' and boys' instruction sessions. Gender-aware education on trial in the classroom |
Authors |
Kaiser, Astrid ![]() ![]() ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 93 (2001) 4, S. 429-443 ![]() |
Document | full text (13.174 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Identität; Geschlechtsspezifische Sozialisation; Soziale Integration; Junge; Geschlechterbeziehung; Geschlechterrolle; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Mädchenbildung; Grundschule; Peer Group; Mädchen; Schulversuch; Niedersachsen |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Gender Studies and Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2001 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Im niedersächsischen Schulversuch "Soziale Integration in einer jungen- und mädchengerechten Grundschule" wurde ein Modell der reflexiven Koedukation entwickelt, bei dem getrennte Stunden für Mädchen und Jungen eine zentrale Rolle spielen. Während der Praxiserprobung wurden verschiedene didaktische Modelle entwickelt. In einer Befragung haben Jungen und Mädchen diese Praxis positiv bewertet. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | This article publishes the first results of Lower Saxony 's pilot classroom project "Social inclusion in a primary school tailored to the needs of boys and girls". It focuses on a model of reflective coeducation involving separatel girls' and boys' instruction sessions and its translation into practice. A number of didactic models has been elaborated. A survey has pointed out that boys and girl have a positive attitude towards this praxis. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2001 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 21.11.2023 |
Citation | Kaiser, Astrid; Nacken, Karola; Pech, Detlef: Mädchenstunden und Jungenstunden. Geschlechterbewusste Pädagogik in der Praxiserprobung - In: Die Deutsche Schule 93 (2001) 4, S. 429-443 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275849 - DOI: 10.25656/01:27584 |