search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Mädchenstunden und Jungenstunden. Geschlechterbewusste Pädagogik in der Praxiserprobung
Parallel titleSeparate girls' and boys' instruction sessions. Gender-aware education on trial in the classroom
Authors
SourceDie Deutsche Schule 93 (2001) 4, S. 429-443 ZDB
Document  (13.174 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Im niedersächsischen Schulversuch "Soziale Integration in einer jungen- und mädchengerechten Grundschule" wurde ein Modell der reflexiven Koedukation entwickelt, bei dem getrennte Stunden für Mädchen und Jungen eine zentrale Rolle spielen. Während der Praxiserprobung wurden verschiedene didaktische Modelle entwickelt. In einer Befragung haben Jungen und Mädchen diese Praxis positiv bewertet. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article publishes the first results of Lower Saxony 's pilot classroom project "Social inclusion in a primary school tailored to the needs of boys and girls". It focuses on a model of reflective coeducation involving separatel girls' and boys' instruction sessions and its translation into practice. A number of didactic models has been elaborated. A survey has pointed out that boys and girl have a positive attitude towards this praxis. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication21.11.2023
CitationKaiser, Astrid; Nacken, Karola; Pech, Detlef: Mädchenstunden und Jungenstunden. Geschlechterbewusste Pädagogik in der Praxiserprobung - In: Die Deutsche Schule 93 (2001) 4, S. 429-443 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275849 - DOI: 10.25656/01:27584
export files

share content at social platforms