search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Zwischen Modernisierung und Tradition. Bildungsprozesse heutiger Migrantenkinder
Parallel titleBetween modernization and tradition. Educational processes of immigrant children
Author
SourceDie Deutsche Schule 92 (2000) 1, S. 23-40 ZDB
Document  (22.977 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):In Deutschland geborene Migrantenkinder - künftig alle deutsche Staatsbürger - müssen die Herausforderung der gesellschaftlichen Modernisierung annehmen und eine schwierige Verbindung mit den Traditionen ihrer Familien finden. Während dies einem Teil von ihnen gelingt, scheitern noch zu viele in der Schule, in der Berufausbildung und im sozialen Leben. Diskutiert wird der dringend nötige Wandel der heutigen Schule, um die Einwandererkinder besser zu unterstützen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Children of immigrants, born in Germany, - in the future, all of them German citizens - have to accept the challenge of social modernization and find a connection with the traditions of their families. Whereas some of them succeed, too many of them fail school, in vocational education and in social life. The urgent changes of today's school will be discussed to better support immigrant children. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication23.11.2023
CitationPreuss-Lausitz, Ulf: Zwischen Modernisierung und Tradition. Bildungsprozesse heutiger Migrantenkinder - In: Die Deutsche Schule 92 (2000) 1, S. 23-40 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275937 - DOI: 10.25656/01:27593
export files

share content at social platforms