search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Der Berufsanfang des Lehrers - der Anfang von welchem Ende?
Parallel titleThe beginning of a teacher's professional career. Beginning of what end?
Authors
SourceDie Deutsche Schule 92 (2000) 1, S. 54-65 ZDB
Document  (1.436 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):In den ersten Berufsjahren eines Lehrers/einer Lehrerin werden die Weichen gestellt für ein realitätsgerechtes Selbst- und Berufsbild. Hier werden jene Verhaltensweisen und Tätigkeitsformen gelernt, die langfristig Berufserfolg und Berufszufriedenheit fördern oder beeinträchtigen. Supervision und berufsbegleitende Trainingsprogramme in diesen ersten Berufsjahren sollen helfen, daß diese Lernprozesse erfolgreich verlaufen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):During the first professional years of a teacher, the switches are shifted determining the adequacy of self- and professional image. During that time, those modes of behavior and forms of acting are learned that promote or hinder long-term professional success or failure. Supervision and training programs shall support these learning processes in the first professional years. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication23.11.2023
CitationHerrmann, Ulrich; Hertramph, Herbert: Der Berufsanfang des Lehrers - der Anfang von welchem Ende? - In: Die Deutsche Schule 92 (2000) 1, S. 54-65 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275954 - DOI: 10.25656/01:27595
export files

share content at social platforms