details
Original Title |
Der Berufsanfang des Lehrers - der Anfang von welchem Ende? |
---|---|
Parallel title | The beginning of a teacher's professional career. Beginning of what end? |
Authors |
Herrmann, Ulrich ![]() ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 92 (2000) 1, S. 54-65 ![]() |
Document | full text (1.436 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Erfahrung; Identifikation; Kommunikation; Schulprofil; Schulklasse; Lehrer; Supervision; Lehrerkollegium; Disziplin <Ordnung>; Personalentwicklung; Berufsanforderung; Berufspraktikum; Berufsbild; Berufsabschluss; Referendariat; Integration; Praxisbezug; Theorie; Mentor; Umfrage; Deutschland |
sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2000 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | In den ersten Berufsjahren eines Lehrers/einer Lehrerin werden die Weichen gestellt für ein realitätsgerechtes Selbst- und Berufsbild. Hier werden jene Verhaltensweisen und Tätigkeitsformen gelernt, die langfristig Berufserfolg und Berufszufriedenheit fördern oder beeinträchtigen. Supervision und berufsbegleitende Trainingsprogramme in diesen ersten Berufsjahren sollen helfen, daß diese Lernprozesse erfolgreich verlaufen. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | During the first professional years of a teacher, the switches are shifted determining the adequacy of self- and professional image. During that time, those modes of behavior and forms of acting are learned that promote or hinder long-term professional success or failure. Supervision and training programs shall support these learning processes in the first professional years. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2000 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 23.11.2023 |
Citation | Herrmann, Ulrich; Hertramph, Herbert: Der Berufsanfang des Lehrers - der Anfang von welchem Ende? - In: Die Deutsche Schule 92 (2000) 1, S. 54-65 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-275954 - DOI: 10.25656/01:27595 |