search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Leistungsvergleiche und Schulqualität. Neoliberale Bildungsstrategie oder berechtigtes Interesse?
Parallel titleComparisons in school achievement and quality of schools. Neoliberal education strategy or legitimate interest?
Author
SourceDie Deutsche Schule 92 (2000) 2, S. 152-157 ZDB
Document  (937 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Schulleistungsvergleiche sind in Mode gekommen. Sie fügen sich ein in staatliche Strategien zur Modernisierung des Wohlfahrtsstaates. Sie sind aber nur ein sehr bedingt taugliches Instrument zur Evaluation pädagogischer Schulentwicklungsprozesse. Ihr Erkenntnisgewinn zur Bestimmung der Qualität von Schulen oder gar Schulsystemen bleibt umstritten. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The comparison of school achievement has become fashionable. They are part of strategies to modernize the welfare-state by drawing public attention to achievement and efficiency. They are only a moderately valuable instrument for evaluating pedagogical processes of school development. Their contribution in increasing our insight into the determination of quality of single school or even school systems remains controversial. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication23.11.2023
CitationJohannsen, Hans-Werner: Leistungsvergleiche und Schulqualität. Neoliberale Bildungsstrategie oder berechtigtes Interesse? - In: Die Deutsche Schule 92 (2000) 2, S. 152-157 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-276031 - DOI: 10.25656/01:27603
export files

share content at social platforms