search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Multikulturelle Kompetenz. Fremdsprachenunterricht im Europa der Sprachenvielfalt
Parallel titleMulticultural competence. Foreign language education in the multilingual Europe
Author
SourceDie Deutsche Schule 92 (2000) 2, S. 177-187 ZDB
Document  (2.680 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die zunehmende Globalisierung und das Zusammenwachsen der europäischen Staaten verlangen Kommunikationsfähigkeit in mehreren Sprachen und die Kenntnis fremder Kulturen und Traditionen. Um möglichst vielen Menschen den Zugang zu fremden Kulturen und die Partizipation am weltweiten Dialog zu ermöglichen, muss sich vor allem der schulische Fremdsprachenunterricht Gedanken um seine Diversifikation und Dispersion machen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Globalization and European unification demands communication competence in several languages and knowledge of different cultures and traditions. To open access to foreign cultures and the participation in a worldwide dialogue for as many people as possible, foreign language instruction has to take diversification and dispersion into consideration. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication23.11.2023
CitationJeske, Claire-Marie: Multikulturelle Kompetenz. Fremdsprachenunterricht im Europa der Sprachenvielfalt - In: Die Deutsche Schule 92 (2000) 2, S. 177-187 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-276066 - DOI: 10.25656/01:27606
export files

share content at social platforms