search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Leistung und/oder Disziplin? Konstruktiv-kritische Anmerkungen zur Diskussion über die Wiedereinführung von "Kopfnoten"
Parallel titleAchievement and/or discipline? Constructive-critical notes on the discussion on re-introducing head-grades
Authors
SourceDie Deutsche Schule 92 (2000) 2, S. 218-223 ZDB
Document  (967 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Seit dem TIMSS-Schock wollen viele Bildungspolitiker den Schülerinnen und Schülern wieder mehr Tugenden und/oder "Schlüsselqualifikationen" vermitteln. Wenn dabei generelle Hinweise auf die Schwierigkeiten und Grenzen der Leistungsmessung nicht helfen, sollten wenigstens die Rahmenbedingungen für die Erteilung von "Kopfnoten" geklärt werden. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Ever since the shock caused by TIMSS, many politicians dealing with education intend to impart key qualifications or virtues. If general hints at the problems and limits of measuring achievement do not help, at least the conditions for giving head-grades should be clarified. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication24.11.2023
CitationLehmann, Jens; Ziegenspeck, Jörg W.: Leistung und/oder Disziplin? Konstruktiv-kritische Anmerkungen zur Diskussion über die Wiedereinführung von "Kopfnoten" - In: Die Deutsche Schule 92 (2000) 2, S. 218-223 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-276094 - DOI: 10.25656/01:27609
export files

share content at social platforms