details
Original Title |
Leistung und/oder Disziplin? Konstruktiv-kritische Anmerkungen zur Diskussion über die Wiedereinführung von "Kopfnoten" |
---|---|
Parallel title | Achievement and/or discipline? Constructive-critical notes on the discussion on re-introducing head-grades |
Authors |
Lehmann, Jens ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 92 (2000) 2, S. 218-223 ![]() |
Document | full text (967 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Disziplin <Ordnung>; Kopfnote; Schulnote; Zeugnis; Schlüsselqualifikation; Leistung; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2000 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Seit dem TIMSS-Schock wollen viele Bildungspolitiker den Schülerinnen und Schülern wieder mehr Tugenden und/oder "Schlüsselqualifikationen" vermitteln. Wenn dabei generelle Hinweise auf die Schwierigkeiten und Grenzen der Leistungsmessung nicht helfen, sollten wenigstens die Rahmenbedingungen für die Erteilung von "Kopfnoten" geklärt werden. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Ever since the shock caused by TIMSS, many politicians dealing with education intend to impart key qualifications or virtues. If general hints at the problems and limits of measuring achievement do not help, at least the conditions for giving head-grades should be clarified. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2000 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 24.11.2023 |
Citation | Lehmann, Jens; Ziegenspeck, Jörg W.: Leistung und/oder Disziplin? Konstruktiv-kritische Anmerkungen zur Diskussion über die Wiedereinführung von "Kopfnoten" - In: Die Deutsche Schule 92 (2000) 2, S. 218-223 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-276094 - DOI: 10.25656/01:27609 |