details
Article (from a serial) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-276450
DOI: 10.25656/01:27645; 10.14361/9783839455654-011
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-276450
DOI: 10.25656/01:27645; 10.14361/9783839455654-011
Title |
FabLab |
---|---|
Authors |
Brandenburger, Bonny ![]() ![]() |
Source | Schmohl, Tobias [Hrsg.]; Philipp, Thorsten [Hrsg.]; Schabert, Johanna [Mitarb.]: Handbuch Transdisziplinäre Didaktik. Bielefeld : transcript 2021, S. 107-117. - (Hochschulbildung: Lehre und Forschung; 1) |
Document | full text (364 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Lernen; Konstruktivismus; Autonomie; Hochschulstruktur; Lernort; Hochschule; Selbstbestimmtes Lernen; Interdisziplinarität; Werkstatt; Offenheit |
sub-discipline | Teaching Didactics/General Educational Topics Higher Education |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 978-3-8394-5565-4; 9783839455654 |
Language | German |
Year of creation | 2021 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Bonny Brandenburger und Maximilian Voigt widmen sich in diesem Beitrag der Frage, wie Offene Werkstätten als performative, technologie-nahe Bildungsorte verstanden werden können, in denen Partizipation innerhalb und außerhalb der Hochschulgrenzen prozessual gelebt wird. Offene Werkstätten bieten einen möglichen Ansatz für ein selbstbestimmtes und transdisziplinäres Lernen unter Berücksichtigung gesellschaftsrelevanter Fragestellungen im Hochschulkontext. Dieser Beitrag ordnet das noch junge Phänomen konzeptionell und lerntheoretisch in den aktuellen Diskurs um neuartige Bildungsformate ein. (Herausgeber) |
Abstract (English): | In this article, Bonny Brandenburger and Maximilian Voigt address the question of how open workshops can be understood as performative, technology-related places of education in which participation is lived out processually both within and outside the boundaries of the university. Open workshops offer a possible approach for self-determined and transdisciplinary learning taking into account socially relevant issues in the university context. This article places this still young phenomenon conceptually and in terms of learning theory in the current discourse on new types of educational formats. (Editor) |
is part of: | Handbuch Transdisziplinäre Didaktik |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 24.10.2023 |
Citation | Brandenburger, Bonny; Voigt, Maximilian: FabLab - In: Schmohl, Tobias [Hrsg.]; Philipp, Thorsten [Hrsg.]; Schabert, Johanna [Mitarb.]: Handbuch Transdisziplinäre Didaktik. Bielefeld : transcript 2021, S. 107-117. - (Hochschulbildung: Lehre und Forschung; 1) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-276450 - DOI: 10.25656/01:27645; 10.14361/9783839455654-011 |