search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Vergleich der Forschungs- sowie Praxisorientierung zwischen Lehramts- und Medizinstudium
Parallel titleComparison of research and practice orientation between teacher and medical training
Authors
SourceZeitschrift für empirische Hochschulforschung : ZeHf 3 (2019) 2, S. 123-138 ZDB
Document  (277 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2367-3044; 2367-3052; 23673044; 23673052
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Im Lehramt existieren Bemühungen, evidenzbasiertes Handeln nach dem Vorbild der evidenzbasierten Medizin zu etablieren. Vor diesem Hintergrund vergleicht der Beitrag die Forschungs- und Praxisorientierung im Medizinstudium und im Lehramtsstudium anhand von Daten des NEPS. Unsere Analysen weisen aus Sicht der Studierenden eine stärkere Forschungs- und Praxisorientierung des Medizinstudiums auf. Der Befund wird mit Blick auf den Ruf nach einer evidenzorientierten Unterrichtspraxis diskutiert. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):There are efforts to establish evidence-based action in teacher education similar to evidence-based medicine. Against this background, the present study compares the research as well as the practical orientation in medical and teacher education with data from the NEPS. Our analyses show that students assign a stronger research and practice orientation to medical education. This is discussed in terms of the call for evidence-oriented teaching practice. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication30.11.2023
CitationRochnia, Michael; Trempler, Kati; Schellenbach-Zell, Judith: Vergleich der Forschungs- sowie Praxisorientierung zwischen Lehramts- und Medizinstudium - In: Zeitschrift für empirische Hochschulforschung : ZeHf 3 (2019) 2, S. 123-138 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-281157 - DOI: 10.25656/01:28115; 10.3224/zehf.v3i2.03
export files

share content at social platforms