details
Original Title |
Zur Bedeutung sozialer Beziehungen und schulischer Leistungsanforderungen beim Wechsel von der Grundschule auf das Gymnasium. Eine Fallstudie |
---|---|
Parallel title | The relevance of social relationships and performance requests when changing from primary to grammar school. A case study |
Authors | Brenner, Jeanette; Schilder, Nina |
Source | Die Deutsche Schule 100 (2008) 4, S. 514-515 ![]() |
Document | full text (266 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Grundschule; Gymnasium; Übergang Primarstufe - Sekundarstufe I; Schulwechsel; Empirische Untersuchung; Bielefeld |
sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 00120731 |
Language | German |
Year of creation | 2008 |
review status | Peer-Reviewed |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2008 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 13.12.2023 |
Citation | Brenner, Jeanette; Schilder, Nina: Zur Bedeutung sozialer Beziehungen und schulischer Leistungsanforderungen beim Wechsel von der Grundschule auf das Gymnasium. Eine Fallstudie - In: Die Deutsche Schule 100 (2008) 4, S. 514-515 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-282790 - DOI: 10.25656/01:28279 |