details
| Original Title |
Zur Bedeutung sozialer Beziehungen und schulischer Leistungsanforderungen beim Wechsel von der Grundschule auf das Gymnasium. Eine Fallstudie |
|---|---|
| Parallel title | The relevance of social relationships and performance requests when changing from primary to grammar school. A case study |
| Authors | Brenner, Jeanette; Schilder, Nina |
| Source | Die Deutsche Schule 100 (2008) 4, S. 514-515 |
| Document | full text (266 KB) |
| License of the document | In copyright |
| Keywords (German) | Grundschule; Gymnasium; Übergang Primarstufe - Sekundarstufe I; Schulwechsel; Empirische Untersuchung; Bielefeld |
| sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
| Document type | Article (journal) |
| ISSN | 0012-0731; 00120731 |
| Language | German |
| Year of creation | 2008 |
| review status | Peer-Reviewed |
| other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2008 |
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
| Date of publication | 13.12.2023 |
| Citation | Brenner, Jeanette; Schilder, Nina: Zur Bedeutung sozialer Beziehungen und schulischer Leistungsanforderungen beim Wechsel von der Grundschule auf das Gymnasium. Eine Fallstudie - In: Die Deutsche Schule 100 (2008) 4, S. 514-515 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-282790 - DOI: 10.25656/01:28279 |